Quote from Guest on 16 June 2010, 12:31Även om jag är helt blå rent praktiskt när det gäller triathlon, premiären blir inte förrän nästa år i Kalmar så hade jag tänkt investera i ett par Zipp hjul till cykeln. Frågan är dock, tub eller kanttråd? Kan inte säga att jag blivit nå klokare av att h
Även om jag är helt blå rent praktiskt när det gäller triathlon, premiären blir inte förrän nästa år i Kalmar så hade jag tänkt investera i ett par Zipp hjul till cykeln. Frågan är dock, tub eller kanttråd? Kan inte säga att jag blivit nå klokare av att h
Quote from Elias Engqvist on 16 June 2010, 12:41Jag säger tub - anledning: för att jag alltid kört med tub - anledning: de skäl du radade upp.
Jag säger tub - anledning: för att jag alltid kört med tub - anledning: de skäl du radade upp.
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 12:53Som djupt troende i placeboeffekten måste jag säga tub.
Som djupt troende i placeboeffekten måste jag säga tub.
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 13:07Hur mycket snabbare är tub? O varför? Känns ju som att riktiga cyklister kör tub, o jag behöver motivera mig lite för att fundera på att byta ...
Hur mycket snabbare är tub? O varför? Känns ju som att riktiga cyklister kör tub, o jag behöver motivera mig lite för att fundera på att byta ...
Quote from Håkan Öhling on 16 June 2010, 13:10Jag har kört både och men har inte märkt någon skillnad när jag cyklar. Däremot vid punktering. Det går mycket snabbare att byta tub, men det kostar ganska mycket varje gång det pyser... 10x så mycket? Även på träning om du köra med samma hjul (vilket jag
Jag har kört både och men har inte märkt någon skillnad när jag cyklar. Däremot vid punktering. Det går mycket snabbare att byta tub, men det kostar ganska mycket varje gång det pyser... 10x så mycket? Även på träning om du köra med samma hjul (vilket jag
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 13:41Det är lättare att punka kanttråd.
Det är lättare att punka kanttråd.
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 16:58Vad jag förstår är det numera ingen större skillnad i däckets funktion om man jämför de bästa kanttrådsdäcken med tubdäck.
Däremot är det stor skillnad i säkerheten.
Vid punktering kan ett kanttrådsdäck kränga av fälgen, medan en tubdäck normalt sitter
Vad jag förstår är det numera ingen större skillnad i däckets funktion om man jämför de bästa kanttrådsdäcken med tubdäck.
Däremot är det stor skillnad i säkerheten.
Vid punktering kan ett kanttrådsdäck kränga av fälgen, medan en tubdäck normalt sitter
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 17:11Hur många genomslagspunkor har du fått på tubdäck?
Hur många genomslagspunkor har du fått på tubdäck?
Quote from Funbeat user on 16 June 2010, 21:00Varför rengör du fälgen?
Det behövs inte ifall det är jämnt o grusfritt på fälgen.
Varför rengör du fälgen?
Det behövs inte ifall det är jämnt o grusfritt på fälgen.
Quote from Emma Eriksson on 16 June 2010, 21:29"you had me at placeboeffekten" (H:)
Hade förväntat mig fler kanttrådsförespråkare och fler skräckhistorier med typ lim i huvudrollen men ännu så länge känns tub som grejen för mig. Tack för input!
"you had me at placeboeffekten" (H:)
Hade förväntat mig fler kanttrådsförespråkare och fler skräckhistorier med typ lim i huvudrollen men ännu så länge känns tub som grejen för mig. Tack för input!