Quote from Funbeat user on 7 June 2010, 17:05David, beskriv gärna mer om periodisering går till och hur
det passas in i olika delar av året.
David, beskriv gärna mer om periodisering går till och hur
det passas in i olika delar av året.
Quote from Funbeat user on 7 June 2010, 17:33ja det vore ju lite intressant,från någon som kan så mycket.
ja det vore ju lite intressant,från någon som kan så mycket.
Quote from Fredric Lagerström on 11 June 2010, 16:09Är inte det här en cool grej?
http://www.myeco.se/?category_id=32&item_id=130
Tänk va gott när motvinden eller backen sätter in.
Är inte det här en cool grej?
http://www.myeco.se/?category_id=32&item_id=130
Tänk va gott när motvinden eller backen sätter in.
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 17:12Många verkar likna styrketräning med att cykla med låg kadens. Den uppenbara skillnaden som jag ser det är tiden som övningen utförs. Skulle man sitta och köra benpress i över 60 min tror jag att en viss ökad risk för skador inte är långt borta.
Många verkar likna styrketräning med att cykla med låg kadens. Den uppenbara skillnaden som jag ser det är tiden som övningen utförs. Skulle man sitta och köra benpress i över 60 min tror jag att en viss ökad risk för skador inte är långt borta.
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 17:37Jag tvivlar på att någon kör 60 reps/minut i en timme på gymmet.
Jag tvivlar på att någon kör 60 reps/minut i en timme på gymmet.
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 17:48Bra där! Det bekräftar väl bara det jag sa. Man kan inte jämföra styrketräning med att cykla med låg kadens.
Sen så kan man ju visserligen köra spinning på gym med 60 i kadens i en timme eller?
Bra där! Det bekräftar väl bara det jag sa. Man kan inte jämföra styrketräning med att cykla med låg kadens.
Sen så kan man ju visserligen köra spinning på gym med 60 i kadens i en timme eller?
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 17:51Nja, snarare tvärtom.
Att ta ett tungt pass på cykel under en timme är mer sannolikt än att köra 60 reps/minut på gymmet.
Nja, snarare tvärtom.
Att ta ett tungt pass på cykel under en timme är mer sannolikt än att köra 60 reps/minut på gymmet.
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 18:01Haha, om du läser mitt inlägg ovanför ditt senaste så slipper jag skriva det igen. Du är bra på att argumentera för och emot dig själv!
Haha, om du läser mitt inlägg ovanför ditt senaste så slipper jag skriva det igen. Du är bra på att argumentera för och emot dig själv!
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 18:07Jag uppfattade att du jämförde styrketräning o styrketräning för cyklister på cykel.
Jag uppfattade att du jämförde styrketräning o styrketräning för cyklister på cykel.
Quote from Funbeat user on 11 June 2010, 18:11Det jag menade var att skaderisken vid låg kadens på cykeln inte är helt jämförbar med skaderisken vid styrketräning på gym då träningen sker på olika sätt och under olika lång tid. Det är uppenbart, både du och jag gav exempel på varför.
Det jag menade var att skaderisken vid låg kadens på cykeln inte är helt jämförbar med skaderisken vid styrketräning på gym då träningen sker på olika sätt och under olika lång tid. Det är uppenbart, både du och jag gav exempel på varför.