Quote from Guest on 13 November 2012, 15:02Tog en liten power-nap efter löpningen idag, hoppas det skall göra gott för återhämtningen.Fick inte mina 8 timmar i natt, så tog igen lite. Googlade lite, men det verkar vara outforskat om hur det påverkar återhämtningen? Man skulle kunna tänka sig att å
Tog en liten power-nap efter löpningen idag, hoppas det skall göra gott för återhämtningen.Fick inte mina 8 timmar i natt, så tog igen lite. Googlade lite, men det verkar vara outforskat om hur det påverkar återhämtningen? Man skulle kunna tänka sig att å
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 15:12Googla påverkar återhämtningen? 🙂
Googla påverkar återhämtningen? 🙂
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 15:16Allvarligt, jag kan inte tänka mej annat än att det är bra.
Tricket med tupplurar är väl annars att få till lämplig längd på dom.
5-10 min = värdelöst, tröttare än innan
15-30 min = perfekt!
40-60 min = för lång vila, sabbar nattsömnen
Allvarligt, jag kan inte tänka mej annat än att det är bra.
Tricket med tupplurar är väl annars att få till lämplig längd på dom.
5-10 min = värdelöst, tröttare än innan
15-30 min = perfekt!
40-60 min = för lång vila, sabbar nattsömnen
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 15:26Det är lite imponerande att du lyckades ta en powernap direkt efter löppasset. För mig funkar det inte alls. Jag kan vara trött före men direkt efter ett fyspass blir jag som en duracellkanin i flera timmar efteråt. Förutom det så tror jag definitivt på t
Det är lite imponerande att du lyckades ta en powernap direkt efter löppasset. För mig funkar det inte alls. Jag kan vara trött före men direkt efter ett fyspass blir jag som en duracellkanin i flera timmar efteråt. Förutom det så tror jag definitivt på t
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 15:28Jag brukar ta en tupplur innan träningen. förjävla skönt..
Jag brukar ta en tupplur innan träningen. förjävla skönt..
Quote from Elias Engqvist on 13 November 2012, 15:28Jag gör det ibland - om jag har tid - det är iallafall väldigt skönt!
Jag gör det ibland - om jag har tid - det är iallafall väldigt skönt!
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 15:57Mikael, inte direkt efter. Mat, dusch och sedan upp i sängen. En timme efter kanske?
Sova före ett pass? Hmm, tanken har aldrig slagit mig. Kanske pröva någon gång.
Mikael, inte direkt efter. Mat, dusch och sedan upp i sängen. En timme efter kanske?
Sova före ett pass? Hmm, tanken har aldrig slagit mig. Kanske pröva någon gång.
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 16:04Enligt NB: "...Det är allmänt kännt att norske skidkungen Petter Northug sover mycket.
20 i timmar i sträck ibland, vilket han själv berättade i tevesändningen från Tour de Ski-starten i tyska Oberhof..." Kan aldrig vara fel med en tupplur mao, tuppa på ;
Enligt NB: "...Det är allmänt kännt att norske skidkungen Petter Northug sover mycket.
20 i timmar i sträck ibland, vilket han själv berättade i tevesändningen från Tour de Ski-starten i tyska Oberhof..." Kan aldrig vara fel med en tupplur mao, tuppa på ;
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 16:11Är det inte tuppluren som är meningen med löpningen?
Jag tycker mycket om att efter dusch och mat vira in mig i mitt täcke, bli riktigt varm och sova någon/några minuter. Blir nog inte direkt piggare efteråt - det är lite olika men så skööönt! 😉
Är det inte tuppluren som är meningen med löpningen?
Jag tycker mycket om att efter dusch och mat vira in mig i mitt täcke, bli riktigt varm och sova någon/några minuter. Blir nog inte direkt piggare efteråt - det är lite olika men så skööönt! 😉
Quote from Funbeat user on 13 November 2012, 16:22Det är kanon om man hinner med det. Man ska lyssna på vad kroppen vill. Brukar försöka sova när jag pendlar till plugget.
Det är kanon om man hinner med det. Man ska lyssna på vad kroppen vill. Brukar försöka sova när jag pendlar till plugget.