Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTupplur efter träning?
You need to log in to create posts and topics.

Har själv inte provat att knoppa in några minuter efter en löprunda, men som Mikael S skriver, att knoppa in några minuter FÖRE en löprunda, har jag STOR erfarenhet av, det är helt suveränt!! 🙂

Hur långt före då? Brukar vara lite yr och seg direkt efter en tupplur.

Det är väl nästan det bästa med att springa lopp? Att efter en dusch få gå och lägga sig och sova en stund...

@Magnus H... Svårt att säga. Men jag går upp ur soffan efter jag slagit upp ögonen, tar något lätt att dricka, ett glas vatten eller juice, drar på mig löparkläderna och skorna... kanske 15-20 min efter att ögonen slagits upp gissar jag på.

Jag brukar också sova innan jag springer ibland, drar väl ut 10-15 minuter efter att jag vaknat. Skulle man vara lite yr i skallen så är det borta efter en minuts löpning. 🙂

Faktum är att jag på sistone har börjat sticka ut på en löprunda redan 05:00 på morgonen. Eftersom jag tillhör en av de morgontröttaste personer jag känner så är det en extrem nödlösning påtvingad av mängden arbetsuppgifter och andra sociala omständighete

Låter skönt att sova efter träning men inte heller för mig skulle det funka. Jag är alldeles för pigg, jag har tom svårt att komma till ro efter vanlig kvällslöpning. Micke nämnde duracellkanin, här är en till...

Jag försöker också få till det här med att springa på morgonen men ännu inte fått ordning på att lägga mig i tid.

I senaste Bourne-filmen finns det en ond jävel som är chef för hela säkerheten kring det superhemliga lönnmördarprojektet. Han är så jävla o

Jag sover gärna både en och två timmar efter långpass och tävlingar. Det är helt underbart att först duscha, sen äta, sen sova. Även om jag är upprymd och pigg så har jag inga problem med att somna ifrån världen en stund och har lätt för att slappna av bå

Magnus: Ja ibland är det lite svårt att ta sig upp ur soffan efter en tupplur. Speciellt när det regnar, blåser och är mörkt ute. Men jag tycker det är skönt.. Nu på sistone så brukar jag köra ett 10 min armhävningar och andra övningar för att få igång kr