Quote from Funbeat user on 5 June 2008, 08:47FÅR man nya cyklar så där bara?
Alla de gånger som jag har haft försäkringsmål så tar det massor med tid och ibland även advokater.
Det brukar inte vara gratis att lösa det utan tid och pengar går ofta åt.Dock är det kul med nya grejor om man inte har f
FÅR man nya cyklar så där bara?
Alla de gånger som jag har haft försäkringsmål så tar det massor med tid och ibland även advokater.
Det brukar inte vara gratis att lösa det utan tid och pengar går ofta åt.
Dock är det kul med nya grejor om man inte har f
Quote from Funbeat user on 5 June 2008, 09:15Bra att pojken klarade sig hyfsat......och att du har en ny cykel....men då cyklar du väl inte med mig ...eftersom jag har en sketgammel orange cykel från förra milleniet...(får börja kuta om 3 veckor....hurra)
Bra att pojken klarade sig hyfsat......och att du har en ny cykel....men då cyklar du väl inte med mig ...eftersom jag har en sketgammel orange cykel från förra milleniet...(får börja kuta om 3 veckor....hurra)
Quote from Camilla Höög on 5 June 2008, 11:12Historien förtäljer inte om det var bilistens eller cyklistens fel. Den som gjorde fel bör ersätta den andres skador. Tvärgata...kan vara en högerregel...
Historien förtäljer inte om det var bilistens eller cyklistens fel. Den som gjorde fel bör ersätta den andres skador. Tvärgata...kan vara en högerregel...
Quote from Funbeat user on 5 June 2008, 13:56Spelar ingen roll i detta fall.
Trafikförordning.
2 kap. Bestämmelser för alla trafikanter
Grundbestämmelser
1 § För att undvika trafikolyckor skall en trafikant iaktta den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna. Trafikante
Spelar ingen roll i detta fall.
Trafikförordning.
2 kap. Bestämmelser för alla trafikanter
Grundbestämmelser
1 § För att undvika trafikolyckor skall en trafikant iaktta den omsorg och varsamhet som krävs med hänsyn till omständigheterna. Trafikante
Quote from Camilla Höög on 5 June 2008, 16:35Att oskyddade trafikanter går fria även om det är de som gör fel låter helt fel. Det måste väl de flesta hålla med om?
Om en cyklist skulle köra in i sidan på min bil när jag är ute och kör på t.ex. huvudled så kommer jag kämpa hårt om jag av någon sjuk
Att oskyddade trafikanter går fria även om det är de som gör fel låter helt fel. Det måste väl de flesta hålla med om?
Om en cyklist skulle köra in i sidan på min bil när jag är ute och kör på t.ex. huvudled så kommer jag kämpa hårt om jag av någon sjuk
Quote from Funbeat user on 5 June 2008, 16:41🙂 Justeringar av andras egendom kan kosta mer än det smakar.
🙂 Justeringar av andras egendom kan kosta mer än det smakar.
Quote from Camilla Höög on 5 June 2008, 17:42Fast det är bättre än att ge sig på personen fysiskt vilket jag skulle känna för om jag råkade ut för något sånt där.
Iofs så blir det nog inte så dyrt eftersom försäkringen kickar in.Hmmm...kanske skulle använda den där tekniken för att fixa bakluckan
Fast det är bättre än att ge sig på personen fysiskt vilket jag skulle känna för om jag råkade ut för något sånt där.
Iofs så blir det nog inte så dyrt eftersom försäkringen kickar in.
Hmmm...kanske skulle använda den där tekniken för att fixa bakluckan
Quote from Lotta W on 5 June 2008, 22:30Men Anders, att köra in i en bil med cykel är väl knappast något man gör för nöjes skull? Hoppas att du åtminstone kollar om cyklisten lever innan du försöker slå ihjäl henne/honom 😉
Men Anders, att köra in i en bil med cykel är väl knappast något man gör för nöjes skull? Hoppas att du åtminstone kollar om cyklisten lever innan du försöker slå ihjäl henne/honom 😉
Quote from Funbeat user on 8 June 2008, 14:00Skönt att grabben är OK. och ny cykel ÄR ju trevligt, men du får väl låsa fast den?
Annars blev det ju en riktigt roande tråd:
"Naturligtvis blir det indragen veckopeng som straff - hur ska du annars finansiera det ? Havregrynsgröt i all ära men man kan
Skönt att grabben är OK. och ny cykel ÄR ju trevligt, men du får väl låsa fast den?
Annars blev det ju en riktigt roande tråd:
"Naturligtvis blir det indragen veckopeng som straff - hur ska du annars finansiera det ? Havregrynsgröt i all ära men man kan
Quote from Funbeat user on 8 June 2008, 15:39Ja jisses så det kan bli när man startar en tråd. 🙂
Pratade med grabben igår (som är på Sweden Rock Festival)... Det är INGET fel på honom.:D
Cykeln kommer låsas fast med både hänglås och kombinationslås. 😉
Ja jisses så det kan bli när man startar en tråd. 🙂
Pratade med grabben igår (som är på Sweden Rock Festival)... Det är INGET fel på honom.:D
Cykeln kommer låsas fast med både hänglås och kombinationslås. 😉