Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej hej
Jag ska på semester till Side , Turkiet. Nu undrar jag naturligtvis om det är någon som har varit där före mig och testat terrängen? Backar, Kupering osv osv..

Mvh Andy

Jag sprang på stranden. Det går ett promenadstråk ovan stranden, som är bra att springa, dock inte kuperat. Gör en avstickare på lämpliga gator upp från stranden, så får du lite backar också.

Jag var där i mitten av juli och passade på att ta en runda i morgonvärmen. Strandpromenaden är jättebra att springa på. Sen går det ju givetvis att fortsätta in i gamla stan och spring på gatorna där. Då blir det ju lite mer kuperat. 🙂
Trevlig resa!!

Som tidigare talare rekommenderar jag stranden, på morgonen i alla fall.

Perfekt, skall dit v.36 så då blir det stranden då alltså.

Jag satt och tittade på google maps igår (åker dit på mån) och hittade något som såg ut som en 1km "rundbana" ovanför stranden. Någon som provat den?

Tänkte att den kunde vara smidig för att låta lokalsinnet vila. Sen va det ju nära till stranden för ett

Jag åker till Side 31/8 och tar mer än gärna emot tips om löprundor, gärna med utgångspunkt i närheten av sungarden side resort....

Upptäckte jag något bra springstråk när jag var där så skriver jag här! =P

Sen så är det verkligen att rekommendera att springa rätt så tidigt på morgonen. När jag var där så passade jag på att springa runt 7-tiden. Då var det "bara" 28 grader i solen 😀

Fredrik: låter smart. Räcker det att sticka ut vid 7 eller vill man vara tillbaka vid den tiden?

12