Quote from Funbeat user on 5 May 2010, 20:41Jag har alltid kört högtryck på mina mtb:er och aldrig har det gjort att någon del behövts bytas ut ovanligt tidigt. Dessutom har jag dränkt in dem i avfettning. Och kört 5-56 på många delar. Den som säger att det är dumt har min empiri mot sig och jag li
Jag har alltid kört högtryck på mina mtb:er och aldrig har det gjort att någon del behövts bytas ut ovanligt tidigt. Dessutom har jag dränkt in dem i avfettning. Och kört 5-56 på många delar. Den som säger att det är dumt har min empiri mot sig och jag li
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 09:49Att dränka cykeln i avfettning låter ju inte helt bra i mina öron. Vet folk som sprayar diesel på drivlina, kasset och allt annat som är smutsigt, å inte heller de känns så där jätte bra. Diesel löser ju de mesta i sin väg.
Att dränka cykeln i avfettning låter ju inte helt bra i mina öron. Vet folk som sprayar diesel på drivlina, kasset och allt annat som är smutsigt, å inte heller de känns så där jätte bra. Diesel löser ju de mesta i sin väg.
Quote from Fredric Lagerström on 6 May 2010, 10:00Jättebra sida Markku.
Är det smart med snabblänk på kedjan? Håller det bra? Kan man ta av kedjan då hur många gånger som helst på ett lätt sätt då?
Jättebra sida Markku.
Är det smart med snabblänk på kedjan? Håller det bra? Kan man ta av kedjan då hur många gånger som helst på ett lätt sätt då?
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 10:02Det sägs att snabblänken blir den svagaste i kedjan så man ska ha med reserv.
Det sägs att snabblänken blir den svagaste i kedjan så man ska ha med reserv.
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 11:30Ingen kedja är starkare än sin snabbaste länk...eller hur var det nu?
Ingen kedja är starkare än sin snabbaste länk...eller hur var det nu?
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 16:34>"jag litar mer på min verklighet än andras teorier"
Ett mycket gott råd!
Lyssna på andra, men bilda dig en egen uppfattning.
Även om jag inte håller med dig angående högtrycksvätt och avfettning,
men vad gör det om hundra år. 🙂
>"jag litar mer på min verklighet än andras teorier"
Ett mycket gott råd!
Lyssna på andra, men bilda dig en egen uppfattning.
Även om jag inte håller med dig angående högtrycksvätt och avfettning,
men vad gör det om hundra år. 🙂
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 16:44Lyssnade på andras råd om att inte köra högtryck och avfettning, tänkte att det kan inte skada med ett trial and error-försök men ännu finns inget error i sikte.
För mig alltså. För er andra kanske det är error överallt och hela tiden och då bör man använ
Lyssnade på andras råd om att inte köra högtryck och avfettning, tänkte att det kan inte skada med ett trial and error-försök men ännu finns inget error i sikte.
För mig alltså. För er andra kanske det är error överallt och hela tiden och då bör man använ
Quote from ellen olsson on 6 May 2010, 16:53En klubbkompis till mig tvättar alltid cykeln med högrtyckstvätt. Så länge man vet vad man gör och återfettar där det behövs så är det inga problem.
En klubbkompis till mig tvättar alltid cykeln med högrtyckstvätt. Så länge man vet vad man gör och återfettar där det behövs så är det inga problem.
Quote from Fredric Lagerström on 6 May 2010, 17:00Om jag gör rent kedjan med avfettningsmedel (har faktiskt inte gjort det en enda gång i år, det har räckt med trasa) äh nu måste jag hinna med bussen. Skriver mer sen...
Om jag gör rent kedjan med avfettningsmedel (har faktiskt inte gjort det en enda gång i år, det har räckt med trasa) äh nu måste jag hinna med bussen. Skriver mer sen...
Quote from Funbeat user on 6 May 2010, 17:01Inte säker på att jag vet vad jag gör men jag undviker att sätta högt tryck direkt mot lager och mot gaffelbenen på dämparen. Och smörj får cyklarna efteråt.
Att man tvättar med högtryck måste ju inte innebära att man håller munstycket en cm från cykeln o
Inte säker på att jag vet vad jag gör men jag undviker att sätta högt tryck direkt mot lager och mot gaffelbenen på dämparen. Och smörj får cyklarna efteråt.
Att man tvättar med högtryck måste ju inte innebära att man håller munstycket en cm från cykeln o