Quote from Guest on 17 January 2009, 12:55Hur tvättar ni era cykelskor? Min har ett par år på nacken och börjar lukta lite.
TT
Hur tvättar ni era cykelskor? Min har ett par år på nacken och börjar lukta lite.
TT
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 13:05Man kan börja med att riva ut inläggssulan och släng den, det finns nya att köpa.
Låt skorna stå i blöt först, med tvättmedel.
Tvätta 40 grader.
Om skinn eller läder ingår, använd tvålpulver annars vanligt tvättmedel.Om det finns skinn eller läderde
Man kan börja med att riva ut inläggssulan och släng den, det finns nya att köpa.
Låt skorna stå i blöt först, med tvättmedel.
Tvätta 40 grader.
Om skinn eller läder ingår, använd tvålpulver annars vanligt tvättmedel.
Om det finns skinn eller läderde
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 13:43Inte cykelskorna (än), men väl ett par stinkande golfskor fick jag till förvånansvärt bra genom att tvätta dem noggrant med hårschampo. Körde med diskborste på insidan. Noggrann sköljning efteråt.
Inte cykelskorna (än), men väl ett par stinkande golfskor fick jag till förvånansvärt bra genom att tvätta dem noggrant med hårschampo. Körde med diskborste på insidan. Noggrann sköljning efteråt.
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 13:48Mina cykelskor, som inte har naturmaterial i sig, tvättar jag i balja med varmvatten plus maskintvättmedel. Tar det varmaste som kommer ur kranen (ca 50 grader). Sen låter jag dem stå täckta med vatten i nån timme. Sen sköljer jag ur med nytt varmvatten i
Mina cykelskor, som inte har naturmaterial i sig, tvättar jag i balja med varmvatten plus maskintvättmedel. Tar det varmaste som kommer ur kranen (ca 50 grader). Sen låter jag dem stå täckta med vatten i nån timme. Sen sköljer jag ur med nytt varmvatten i
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 14:08Är det inte ett fotsvettsproblem? Normala lvg-skor är inte täta.
Är det inte ett fotsvettsproblem? Normala lvg-skor är inte täta.
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 14:13Uteskor har jag aldrig känt nåt behov av att tvätta trots några år på nacken. Däremot mina mtb-skor som jag mest använt till spinning...
Kör ungefär som Rasmus fast jag sköljer i kallt vatten innan jag lufttorkar.
Uteskor har jag aldrig känt nåt behov av att tvätta trots några år på nacken. Däremot mina mtb-skor som jag mest använt till spinning...
Kör ungefär som Rasmus fast jag sköljer i kallt vatten innan jag lufttorkar.
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 14:15Ingen som har testat att torka i micron?
Ingen som har testat att torka i micron?
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 14:29Det enda man ska vara lite försiktig med är värmen. Vatten klarar skor för det är ju svett.
Många syntetiska material ändrar egenskap vid för höga temperaturer. Detta resulterar oftast att de blir försvagade.
Därför 40 grader på de flesta material men bom
Det enda man ska vara lite försiktig med är värmen. Vatten klarar skor för det är ju svett.
Många syntetiska material ändrar egenskap vid för höga temperaturer. Detta resulterar oftast att de blir försvagade.
Därför 40 grader på de flesta material men bom
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 16:12Nån vända i frysen då och då brukar också ta död på lukten. Mina boxhandskar bodde i frysen mellan passen förr i tiden och de luktade aldrig.
Nån vända i frysen då och då brukar också ta död på lukten. Mina boxhandskar bodde i frysen mellan passen förr i tiden och de luktade aldrig.
Quote from Funbeat user on 17 January 2009, 16:13Det var ingen som vågade säga till dig.
Det var ingen som vågade säga till dig.