Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelTvätta cykelskor.
You need to log in to create posts and topics.

fryseren er det beste, mine lukter aldri. de overnatter 3-4 ganger i året i fryseren. har også prøvet det med gamle super-trøyer som ikke er tilsat antibaktriel stoffer. (alle nye man kjøper nu er tilsat triklosan)

I frysen dör bakterier på samma sätt som man dödar sängkvalster. Men blir inte rena. Har man haft skorna tränat i dem i flera år kommer de lukta ändå. I min frys får man högs in ett par istärningar. Just nu är det dock minusgrader i trädgården.

Dör bakterierna verkligen? Man bromsar väl bara tillväxten i huvudsak, även om en och annan liten jäkel stryker med.

För övrigt hjälper det väl föga eftersom det kommer nya, fina bakterier från fötterna direkt igen.

Nä, det viktigaste är nog att få bort

Jag tvättar dem med vanligt tvättmedel, varmt vatten och en diskborste. Sedan låter jag dem vädra ut i luften. Men mina är visserligen bara 1 år och luktar kanske inte så mycket.

Jag tvättar dem med vanligt tvättmedel, varmt vatten och en diskborste. Sedan låter jag dem vädra ut i luften. Men mina är visserligen bara 1 år och luktar kanske inte så mycket.

Jag tvättar aldrig mina skor (någon gång har jag sköljt bort lera). Men så undviker jag också att sniffa på dem.

Låt bli att tvätta skorna! Det håller lösspringande hundar borta på cykelturerna;)

Måste vara enklare att använda cykelskor när man cyklar och inte vid andra tillfällen samt använda rentvättade strumpor på rentvättade fötter.

hvar det ingen som bemerket at jeg nevnte at supertøy (svette tøy, super undertøy) er innpregnert med Triklosan, som er et antibaktrielt stoff som opptages i kroppen, og nedbrytes sent i naturen?????

http://www.forskning.no/Artikler/2003/april/1051091

Jo, jag noterade det, men tvivlar på det. Eftersom det finns i vissa tandkrämer och diskmedel kan det knappast vara särskilt tåligt. Efter en tvätt är det säkert borta, om det fanns i plagget.