Quote from Guest on 5 September 2009, 20:35En nyfiken fråga: hur många pass använder ni era träningskläder innan de tvättas? Ange gärna om ni tränar utomhus eller på gym; det senare ställer ju högre krav på odör-kontroll.
EDIT: för egen del: när hustrun börjar hota med skilsmässa om jag inte ploc
En nyfiken fråga: hur många pass använder ni era träningskläder innan de tvättas? Ange gärna om ni tränar utomhus eller på gym; det senare ställer ju högre krav på odör-kontroll.
EDIT: för egen del: när hustrun börjar hota med skilsmässa om jag inte ploc
Quote from Håkan Öhling on 5 September 2009, 20:45Högst en gång. Ibland tvattar jag oanvända kläder som legat i samma väska som använda...
Högst en gång. Ibland tvattar jag oanvända kläder som legat i samma väska som använda...
Quote from Funbeat user on 5 September 2009, 20:50Jag använder mina träningskläder endast en gång innan tvätt. Det gäller både för inomhus och utomhusträning. Dock använder jag löparjackan (har ju alltid minst en tröja under) mer än en gång.
Jag använder mina träningskläder endast en gång innan tvätt. Det gäller både för inomhus och utomhusträning. Dock använder jag löparjackan (har ju alltid minst en tröja under) mer än en gång.
Quote from Funbeat user on 5 September 2009, 20:51Samma här: Tvättar efter varje gång.
Samma här: Tvättar efter varje gång.
Quote from Funbeat user on 5 September 2009, 20:55Två pass max. Ibland tre om de inkuberat i torkskåpet på jobbet eftersom jag är för lat för att ta med mig nya kläder om jag ändå skall springa ett pass till.
Fem! Du är ju inte klok. Inte undra på att frun gnäller 😀
Två pass max. Ibland tre om de inkuberat i torkskåpet på jobbet eftersom jag är för lat för att ta med mig nya kläder om jag ändå skall springa ett pass till.
Fem! Du är ju inte klok. Inte undra på att frun gnäller 😀
Quote from Funbeat user on 5 September 2009, 20:55"Minst fem pass brukar det iaf bli."
Jummi (#)Det är sannolikt så att de flesta tvättar sina kläder efter varje pass - både för sin egen skull och andras!
"Minst fem pass brukar det iaf bli."
Jummi (#)
Det är sannolikt så att de flesta tvättar sina kläder efter varje pass - både för sin egen skull och andras!
Quote from Funbeat user on 5 September 2009, 20:57*pust* Jag var på väg att svara efter varje pass också, men sen blev jag rädd att det skulle innebära att jag svettades absurt mycket... Men då behöver jag inte känna mig orolig längre. Vad skönt! 😉
*pust* Jag var på väg att svara efter varje pass också, men sen blev jag rädd att det skulle innebära att jag svettades absurt mycket... Men då behöver jag inte känna mig orolig längre. Vad skönt! 😉
Quote from Funbeat user on 5 September 2009, 21:01Kan ha kläderna en 2-3 pass innan tvätt men jag sköljer oftast upp dom i vanligt vatten efter träningarna och hänger upp dom på tork.
Men vanlig tvätt i tvättmaskin blir som sagt efter några pass.
Kan ha kläderna en 2-3 pass innan tvätt men jag sköljer oftast upp dom i vanligt vatten efter träningarna och hänger upp dom på tork.
Men vanlig tvätt i tvättmaskin blir som sagt efter några pass.
Quote from Funbeat user on 5 September 2009, 21:01Jag är nog lite motströms här... skulle inte orka ta hand om den mängd tvätt som byte efter varje pass skulle innebära. Tröjor och cykelbyxor sköljer jag oftast upp efter varje användning. Efter ca tre pass åker de i tvätten.
Luktar de inte uppenbart illa
Jag är nog lite motströms här... skulle inte orka ta hand om den mängd tvätt som byte efter varje pass skulle innebära. Tröjor och cykelbyxor sköljer jag oftast upp efter varje användning. Efter ca tre pass åker de i tvätten.
Luktar de inte uppenbart illa
Quote from Funbeat user on 5 September 2009, 21:01Engångstvättare: vari ligger problemet - förvaring eller att ni kanske luktar svett när ni svettas? Uppsköljning efter passet?
Engångstvättare: vari ligger problemet - förvaring eller att ni kanske luktar svett när ni svettas? Uppsköljning efter passet?