Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Skall man förövrigt inte lägga svettiga kläder i frysen, eller om det nu var kylen, så skall svettlukten försvinna?

Risken är kanske dock att all man luktar som dansk ost sen.... 😉

Ni tränar förhoppningsvis själv, med de vanorna.

2-3 pass beroende på vad jag kör. Alternativt 1 dag! 😉
På jobb leder jag gympapass både före och efter lunch, och då kör jag samma hela dagen, och byter alltså varje dag. Vissa dagar 2 pass andra 3.
När jag styrketränar, hemma eller på gymmet, har jag

Lite olika beroende vilka kläder vi pratar om. Byxorna kan jag nog ha i 3-5 pass, men tröjorna åker i tvätten oftare.
Jag sköljer inte upp kläderna efter passen utan hänger dem över en stolsrygg så de får lufta/vädra.
Jag använder samma kläder utomhus och

Oavsett vad eller var jag tränar brukar träningsbyxor (shorts, trekvartsbyxor, långbyxor, osv.) få hänga med 3-4 pass om de inte är uppenbart smutsiga på nåt vis. Ibland längre! Hänger ut de på altanen på vädring bara.

Vad gäller överdelen (linne, t-shi

Tvätt för mig är inte alltid tvätt i tvättmaskin. Tunnare träningskläder tvättar jag ofta upp för hand i badkaret direkt efter träning och sedan åker dom i maskinen när det är dags att tvätta annat.

Jag sköljer aldrig upp nåt. Hänger det på vädring eller slänger det i tvätten. 🙂

Normalt blir det nog två pass/plagg, eventuella kalsonger undantaget eftersom jag byter sådana varje dag.
Att byta oftare skulle ge lite planeringsproblem med tanke på hur bokningsläget för tvättstugan brukar se ut.

Efter varje pass - att stå och skölja upp kläderna för hand tyar jag inte 🙂 och med tanke på hur funktionsplagg luktar efter ett pass tvivlar jag på att det skulle göra mycket nytta att bara skölja i vatten...

snälla Fredrik, köp fler kalsonger då - om det inte blev ett litet syftningsfel där? 😀