Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vanligtvis är det ett träningspass per plagg som gäller innan det blir tvätt. Tränar oftast inte mer än fyra ggr/vecka och då finns det tillräckligt med uppsättningar för att köra en "stortvätt" mot slutet av veckan.

Ett undantag är löparjackan som jag i

Har alltid underställströja när jag springer. När man skäms över att nån annan kommer in i hissen samtidigt för understället luktar så illa brukar jag tycka det är dags för tvättning. (Är inte det definitionen på en ungkarl?). Har dock aldrig upplevt att

Funktionskläder (som jag oftast använder nuförtiden när jag springer) sköljer jag upp och hänger på tork i min egen lilla tvättstuga (dvs badrum nummer 2). Tycker absolut inte att de luktar mer än tex nåt av bomull?

Att tvätta ett plagg efter att bara ha

Eftersom jag tränar själv är lukten inget problem förrän jag kommer hem och stretchar i vardagsrummet... men jag tvättar alltid t-shirt, underställ, strumpor, kalsonger efter ett pass, oavsett träningsform. Tights kan jag ha i oändlighet... Jackor ännu lä

Jag tvättar verkligen inte mina kläder efter varje pass. Skulle ju aldrig funka. Jag tränar såttsom varje dag. Jag har inte så mycket träningskläder och inte så mycket dötid för att tvätta.
(trosor och strumpor slängs i tvätten efter varje pass, det har

Trosor och spinning?

T-shirt sköljer jag alltid i så kallt vatten som möjligt efter träning, har läst att studier visat att man "dödar" de värsta odörerna med kallvatten, och hänger den sedan på tork innan den förpassas ner i tvättkorgen. Jag använder bara träningskläder ett

Tvättar kläderna efter ett pass. Med det menar jag inte att jag tvättar varje dag (tränar dock i princip varje dag) utan hänger dom på tork för att sen slänga ner dom i tvättpåsen och tvättar när det finns tillräckligt med tvätt för att fylla en maskin.
J

Jag tvättar träningskläderna när jag upplever att det finns ett behov av att göra det = när de börjar lukta lite svett. Detta inträffar efter 3-5st pass, efter bara ett pass tycker jag inte att de luktar nåt alls. Dessutom är jag inte så känslig av mig oc

När det gäller inomhusträning byter jag t-shirt efter varje pass (förutsatt att jag har svettats). Det tenderar ju att märkas lite mer inomhus om man luktar, och dessutom finns det i regel tt om folk där som kan märka det. Bh:n kan jag använda några fler