Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Max 2 pass går mina kläder. Lite beroende på hur sunkiga dom har blivit.

Lukttest får avgöra om de går att använda igen, så samma kläder går lätt 3 pass. Lite mer restriktiv är jag på pass inomhus med andra människor, men det är sällan jag kör inomhus så då finns det oftast rena kläder.

Toppar och sport-bh:s funkar bara en gång. Sen måste de tvättas pga massiva svettningar. Oavsett om det är löpning, gruppträning eller gymmande som utförs.

Löpartightsen åker också i tvätten efter varje pass, men gymbyxorna (baggiga modeller) får hänga m

jag tränar på gym och sjukgymnasten ,jag har bara träningskläderna på ett pass sen lägger jag dem i smutsen för jag blir helt genomsvettig så vill inte använda kläderna en gång till , sen tvättar jag alla träningskläder en gång i veckan så de blir 4 mas

Tvättar kläder som är närmast huden efter varje gång. Saltavlagringen på tröjan ger annars lätt irriterande skavsår, som gör sig påmind i duschen efter en löprunda.

svettlukt som ligger kvar även när man tvättat kläderna försvinner om man sköljer klädern

Menar du sköljer i grönsåpalösning efter varje pass eller?

Inte efter varje träningspass. Dock så har jag märkt att vissa träningskläder, främst t-shirt och strumpor, kan lukta illa även efter att man har kört dom i tvättmaskin och då kan en sköljning med grönsåpa och vatten vara aktuell för att bli kvitt odören

Tvättar alltid alla kläder efter varje pass (handtvätt eller maskintvätt beroende på plagg och brådska), men jag svettas kopiösa mängder också och det luktar helt enkelt ofräscht att ha samma gamla funktionströja två gånger i rad.

Skyllde katten för att

Summerat:
Vissa har mycket bakterier på huden som skapar odörer tillsammans med svetten och hudavlagringar vilket gör att de tvingas tvätta kläderna ofta. Andra klarar flera pass antingen på grund av en högre grundrenhet eller förhöjd tolerans mot svavel

Aha! Kan det bero på att jag använder body scrubs VARJE gång jag duschar att jag inte får så mycket stink i mina träningskläder? *snilleblixt*