Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Troligtvis. Jag skrubbar alltid huden efter dusch med teknisk natriumhypoklorit och då kan jag lätt öka antalet träningstillfällen till det dubbla. 😉

Sammanfattning:

kroppsskrubb + grönsåpalösning = (L) (för miljön alltså) 🙂

Ah, jag skrubbar mig jag med ju. Även om jag bara har vanligt fånigt salt i min skrub och inte nåt NaClO. Bleker det huden lite vackert oxå eller luktar det bara klor?

Rickard; häller du såpan i tvättmedelsfacket / "tvättbollen" eller handtvättar du i såpalösning?

Man blir jätteblek av olika orsaker.

Tänk på att använda rekommenderad skyddsutrustning vid appliceringen. Skyddsglasön, andningsskydd, skyddshandskar och gummistövlar.

Susanne: Jag tillreder lösningen i ett badkar, och appliserar därefter persedlarna och låter dessa ligga i en nypa minuter under omrörning. (Tord: Jag följer noga de skyddsföreskrifter som såpa och Vatten kräver). Vitsen är att såpan skall dröja sig kvar

"högre grundrenlighet" låter rimligt. Det sägs ju att svett till ~99% består av vatten och salt = luktar inget, och att det först börjar lukta svett när även smuts/bakterier är inblandade. Jag duschar varje dag (pga träning, annars hade det nog blivit var

Jag brukar köra mina kläder i 40 grader. Tvättar alla mina smutsiga träningskläder (oavsett färg) samtidigt. Undantaget vissa plagg.

Rickard: Mitt inlägg rörde natriumhypokloriten vilket kan uppfattas som nåt mera potent oxidationsmedel än grönsåpa.

Jag kanske skall säga att jag var ironisk eftersom jag plötsligt får en obehaglig känsla av att nån kommer att ta inlägget på allvar.

Lager 1-prylarna (T-shirt, kallingar, strumpor) åker oftast i tvätten direkt. Har kört recycling innan tvätt nån gång, men då snackar vi jogging utomhus - för använda funktions-T-shirtar luktar inte hallon...

Tights, jackor, och dylikt brukar dock funka