Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Sylvia, den tråden hade jag missat.

Tack Sylvia för infon om koncentrationen 1:5! Nu ska här tvättas kläder! 🙂

Blötlägg tvätten i NH_4^+ + OH^- .

Fast, jag reserverar mig lite ang spädningen. Jag står inte med mätglas och mäter upp precis, utan går efter mina labön. Dessutom kan en annan person behöva en annan spädning beroende på hur stark ammoniaklukten är.

Lycka till iaf. 🙂

Richard, då lär väl kläderna lukta ammoniak än värre, misstänker jag.

- Jag kliver ofta in i duschen efter passet med kläderna på. Sköljer kläderna noga i duschen innan jag hänger dem på tork. De kan då användas många ggr utan att lukta det minsta. (Hänger jag dem utan att skölja luktar det svinstia direkt...)
Det här knep

Tack Sylvia,,,nu ska jag lägga mina träningströjor i ättika. För som jag läste i länken ovan så upplever jag att träningskläderna börjar lukta svett så fort de blir lite varma,,alltså innan jag själv egentligen hunnit bli svett,,,bara lite varm.

Take it from someone som har badat med skorna på pga Sommarutmaningen... det tar tid. Men om man lägger i tidningspapper och byter det ofta så går det iaf fortare. För mig tog det kanske 1½ dag?

Har hört rykten om att tepåsar i skorna får dom att lukta tt. Alltså inte när man använder dom, då kan det nog bli katastrof. Men typ över natten. Vet inte hur bra det stämmer för jag har inte testat själv (H). Kanske värt att prova?

Oanvända tepåsar? Eller soggiga blöta dito?