Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag tvättar konstant.
Tajts och olika träningbyxor kan jag ibland använda två pass, det beror på vad jag gjort, ur länge, hur hårt och hur varmt det var, men behåar och tröjor/linne åker i tvätten. Slänger i en kork perstorpsättika i sköljmedelsfacket så

Går säkert att planera det så när man har full kontroll på tvättstugan. För egen del får det bli ursköljning i duschen och 2-3 pass per omgång då det är sällan jag kan få till det med tvättstugan mer än en gång i veckan så det passar med träningen.

Inomhuskläder åker oftast på uppsköljning direkt. Annat när det finns behov - dvs svettiga tröjor o underkläder direkt, brallor o annat beroende på skick och sällskap. Ligger man på skidträningshelg så inte fan bryr man sig om understället luktar lite när

Men smutsiga underkläder fungerar sämre.

Lingling, du har också varit på läger va? Kampsportsläger av olika slag (iaf de jag varit på) har inte alltid tvättmaskin och odören i dojon blir efter några dagars träning, flera pass om dagen, ganska intressant kan man väl säga...

Har man inte full til

Underkläder som blivit hårda av intorkat salt är ingen höjdare. Men att en underställströja luktar lite karl när man ska köra helgens fjärde skidpass, det är ingen försämring

När jag är på mina cykelresor så brukar jag ha med http://www.y-3.nu/
Det följer med sådana påsar på fjällvandringar längre än 4 dagar också.

Lady:
>> Miljöskälen håller inte, tycker jag. Inte om man planerat sitt tvättande så man "råkar" ha en maskin som ska köras när man kommer hem från träningen, bara att kasta in blöta träningskläder och trycka på knappen. Det är bara att planera lite, oft

Lingling,,,helt OT, men vad är det du gör på din presentationsbild? Tar dig upp ur nåt vatten har jag fattat, men vad/var/hur? Med våtdräkt, men det ser ut att vara inomhus?

Jag vet inte riktigt hur du gör, men jag tycker alltid det finns tvätt antingen att tillgå direkt eller inom en mycket snar framtid. Är det inte sänglinnen etc (och dem byter vi ganska ofta eftersom älskligen är dammallergisk) är det handdukar, badlakan o