Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

oanvända ska dom vara. Men som sagt, jag garanterar ingenting, hehe

Jag hade ett par Nike Free 7.0 på mig hela Roskilde festivalen i år. De luktar verkligen apa och jag har sprayat ner dem flera gånger med sån "odour killer" men de luktar fan lika illa än. Jag har testat frysen och det hjälpte inte heller.

Frågan är om m

Wunderbaum.

Alkogel (ja, Apotekets storsäljare just nu - nöff nöff) funkar utmärkt på såväl illaluktande fötter som illaluktande skor. Då och då baddar jag skorna och det håller dem om inte fräscha så i alla fall luktfria.

Funktionsmaterial = polyester (f-material låter väl lite bättre). Polyester är en plast som råkar ha den egenskapen att den absorberar och behåller lukt, så om man låter kläderna ligga svettiga i flera dagar så hjälper det oftast inte att tvätta dem för a

med tre småbarn blir inte tvätten liggande länge 😉

När jag mår dåligt av att ta på mig träningskläderna så får de åka några varv i maskinen.:-)

Ser ingen vits med att tvätta efter varje träningspass om man t.ex. är löpare... Verkligen inte en enda anledning kan jag komma på. Såvida man inte tvingas ha si

Karl@ Kör dojjorna i tvättmaskinen.

Jag tvättar i stort sett alla träningskläder efter ett pass. Helst de kläder jag haft närmast kroppen. Undantaget är vindjacka, cykelhandskar och ibland nåt enstaka plagg som klarat sig väl efter ett pilatesbollpass. Varken jag eller familjen skulle uppsk

Miljöskälen håller inte, tycker jag. Inte om man planerat sitt tvättande så man "råkar" ha en maskin som ska köras när man kommer hem från träningen, bara att kasta in blöta träningskläder och trycka på knappen. Det är bara att planera lite, oftast vet ma