Quote from Guest on 1 September 2010, 19:16Hej
Tror mig veta att det finns "tempostyren" som man kan montera på det befintliga styret? Är det någon som har något bra tips?
/Martin
Hej
Tror mig veta att det finns "tempostyren" som man kan montera på det befintliga styret? Är det någon som har något bra tips?
/Martin
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 19:26BILD:http://www.lewasport.se/images/Profile%20Design/T2%20+.jpg
Ännu mer varianter, välj böj efter tycke.
http://www.lewasport.se/Default.aspx?module=4&content=13&lang=SV&fwsite=1
BILD:http://www.lewasport.se/images/Profile%20Design/T2%20+.jpg
Ännu mer varianter, välj böj efter tycke.
http://www.lewasport.se/Default.aspx?module=4&content=13&lang=SV&fwsite=1
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 21:22Intressant! Clip-on betyder väl inte att det är så lätt att montera som det låter? Hur vet man vilken variant man ska köpa, om man tänker sig prisklassen 1000-1500 spänn?
Intressant! Clip-on betyder väl inte att det är så lätt att montera som det låter? Hur vet man vilken variant man ska köpa, om man tänker sig prisklassen 1000-1500 spänn?
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 22:10Jag hade valt den du ser på bilden (T2) för 950:-, själv har jag T2 cobra men det är knappast värt 550:- extra för att spara 20g
Jag hade valt den du ser på bilden (T2) för 950:-, själv har jag T2 cobra men det är knappast värt 550:- extra för att spara 20g
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 09:29Har T2-modellen och för min del är jag jättenöjd, gott om möjligheter att ställa in styret/pinnarna.
Har T2-modellen och för min del är jag jättenöjd, gott om möjligheter att ställa in styret/pinnarna.
Quote from Funbeat user on 2 September 2010, 20:47"Clip-on betyder väl inte att det är så lätt att montera som det låter?"
Jodå, nästan! Du skruvar fast det på styret med 4 skruvar, klart!
Sen kan du ju justera i evigheter tills du sitter rätt, men att få på pinnarna på styret är inte svårt. Google li
"Clip-on betyder väl inte att det är så lätt att montera som det låter?"
Jodå, nästan! Du skruvar fast det på styret med 4 skruvar, klart!
Sen kan du ju justera i evigheter tills du sitter rätt, men att få på pinnarna på styret är inte svårt. Google li
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 06:47Jag är också intresserad av dessa rör. Men testade lite "luft-tempo-cykling" och kom fram till att sadeln måste flyttas fram en hel del för att det skall funka. Hur ha ni gjort ?
Jag är också intresserad av dessa rör. Men testade lite "luft-tempo-cykling" och kom fram till att sadeln måste flyttas fram en hel del för att det skall funka. Hur ha ni gjort ?
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 08:02Eftersom sadeln ska vara minst 50 mm bakom lodlinjen genom vevlagrets centrum så är det bara till att ställa in.
Eftersom sadeln ska vara minst 50 mm bakom lodlinjen genom vevlagrets centrum så är det bara till att ställa in.
Quote from Funbeat user on 5 September 2010, 09:42Enklaste sättet att få rätt position är att köpa en extra sadel (förslagsvis temposadel) och en extra sadelstolpe. När man ska byta lossar man hela paketet. Vinklar mm förblir därmed intakt. Det enda du behöver notera är höjden för respketive sadel.
Enklaste sättet att få rätt position är att köpa en extra sadel (förslagsvis temposadel) och en extra sadelstolpe. När man ska byta lossar man hela paketet. Vinklar mm förblir därmed intakt. Det enda du behöver notera är höjden för respketive sadel.
Quote from Fredrik Närenfors on 7 September 2010, 10:36Exakt så gjorde jag innan jag köpte en temporam.
Sadel och sadelstolpe färdigmonterade.
Tempostyre monterat på styrstam.
Diskhjul bak och treekrat fram.Lossade fyra vajrar och drog loss gamla styret. På med det nya och i med vajrarna. För att de inte
Exakt så gjorde jag innan jag köpte en temporam.
Sadel och sadelstolpe färdigmonterade.
Tempostyre monterat på styrstam.
Diskhjul bak och treekrat fram.
Lossade fyra vajrar och drog loss gamla styret. På med det nya och i med vajrarna. För att de inte