Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUltegra 6600
You need to log in to create posts and topics.

Förr, med växelreglagen på ramröret var det ändå inte så många som klagade på att man måste flytta hela handen. Jag tror att folk har blivit för bekväma och utgår från att allt ska kunna nås utan att handen flyttas. Ser ingen poäng med det. Jag är för att

Martin Kroon :Förr, med växelreglagen på ramröret .
Om du er med i en spurt mot mål, og står å tråkker med hendene i bokken. Så oppdager du at du skal ha et tyngere gir.
Da slipper du å sette deg ned, flytte hånden fra styret å skifte gir, om du har gire

Är man stelopererad så är det kanske bättre att undvika klungor och spurter?

NPNG, jag tror att du feltolkade Martin. Jag förstod det inte så att han menade att det var bättre förr. Jag förstod det som: "Så farligt kan det inte vara att behöva flytta handen lite när man använder Campas moderna reglage. Det var värre förrut, och de

Angående Campa, reglaget innanför höger broms växlar man ned alltså ned med tvärt emot Shimano som man växlar upp med???

Man spar ju ändå några tiondelar på att slippa växla på ramen, det är nog den största anledningen att man flyttat reglagen.

Fortfara

Jag har campa reglage och kassett men shimanoväxlar och det funkar. Mina grejer är 9-10 år gamla så det är mycket möjligt att det har ändrats.