Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har anmält mig till loppet Jättelångt som går juni 2014. Nu undrar jag om det finns fler som bor i Stockholm eller på Södertörn som siktar på att debutera i något ultralopp till kommande säsong? Vore roligt att kunna ses nån gång då och då och köra e

Årets sista långpass ska du helt klart försöka sikta på. Ett av de vanligaste tillfällena många debuterar till ultra, det och Hornstull-Järna.
Sedan ska du hålla utkik efter fler liknande sociallöpningar, förekommer rätt många här i Stockholmstrakten.
Vi

Håller med Jan-Erik (så ovanligt? 😉 ) om att omväxling förnöjer, jag lärde mig otroligt mycket av att få springa med rutinerade ultralöpare när jag var helt grön på ultra. Det är väldigt givande, att få ta del av deras rutiner och kunskaper ger åtminston

Mats Dänsel har lagt upp en fin serie sociallöpningar. Nästa gång blir 23 nov
https://www.facebook.com/events/617850451600169/

Tack för bra svar! Givetvis lär man sig mycket från att springa med rutinerade löpare men min tanke var att hitta nån/några som liksom jag också befinner sig i uppstartsfasen. Sociala löpningar är superbra!

Ett tips kan vara IF Linnea. Det verkar vara ett trevligt gäng som tränar ihop och stöttar på tävlingar. Har sett dem här och där. Funderade på att gå med själv, men jag är så himla osocial när jag tränar så det blir liksom inget.

http://www.linnealopnin

Jobbar i stan men bor en bit bort så jag har svårt att träna med klubbar i stan på kvällstid. Det blir så himla sent innan man kommer hem. Det är därför jag är intresserad av att träffa andra som inte heller har denna möjlighet. Men finns det inget intres

Det finns flera stycken andra ultrablåbär på Södertörn. Jag känner åtminstone en handfull. Flera av dem skulle säkert gärna skulle hänga med dig på gemensamma pass.

Problemet är väl att knappt någon av dem häckar på Funbeat. Facebook har helt och hållet

Lotta finns på facebook och jag är helt säker på att du kommer i kontakt med likasinnade ultrabåbär, men det är väl alltid lite svårt i början. Jag brukar lägga ut trådar när jag ska ut även om jag nu inte kan kalla mig "blåbär" längre så anpassar jag min

Tyvärr är jag bortrest just den 23:e och jag är ansluten på FB på flera ultrasidor - som Jättelångt och Sörmlands Ultra samt min klubb Stockholms långdistansklubb. Ville bara göra ett försök här för att se om det fanns något intresse för andra nyingar in