Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUltralätta skotips önskas
You need to log in to create posts and topics.

Dessa verkar passa in rätt bra på din beskrivning:
http://www.kswiss.co.uk/running/products/92463-055-M/ultra_natural_run_ironman%E2%84%A2

Sprang hela förra sommaren i ett par Nike Lunarglide (första varianten, finns för 6-700:- på stadium nu). Dessa är

Finns ytterligare en sko som passar in på TS beskrivning/önskemål men som tyvärr är (var?) lite knepigare att få tag i; Newton Distans S. De passar till och med mina enorma pråmar till fötter (US15). Dessa kräver dock att man springer på framfoten.

Själ

Vad är ultralätt? Jag tänker mig max 150 gram per sko i normala herrstorlekar.

Vanliga tävlingsskor brukar väl ligga kring 200 gram, men det känns inte så värst ultra när det finns skor som väger hälften så mycket.

Jag valde att läsa det som som stod i första inlägget: - relativt lätta
(För varken Newton eller Free är ultralätta.)

Ja jävlar, Newton glömde jag helt. Är själv på jakt efter ett par Gravity. =)

Får man fråga TS om löpteknik måntro?

Merrell Barefoot Trail Glove bör väl kunna sägas vara ultralätt. 170 gram terrängsko.

Trådskaparen önskade "lite dämpning" och jag tolkade det som att den skulle HA dämpning. Merrellskorna saknar dämping.

Trådskaparen skrev "Ultralätta" i rubriken och "relativt lätta" i första inlägget!

Oj, jag visste inte att mitt inlägg skulle få så mycket feedback! Här är man borta nån dag och tråden fullkomligt exploderar.

Vad gäller formuleringarna "ultralätta" och "relativt lätta" så får jag erkänna att jag kanske uttryckte mig lite hastigt. Det

Hej, jag kör med Saucony Progrid A3 och är väldigt nöjd. Skon är neutral och är du på jakt efter ngt riktigt lätt kan dessa rekommenderas. Finns på bl.a. Wiggle o Startfitness.