Quote from Guest on 7 September 2013, 22:10Finns det ingen mirakelmetod? Se nedan på mina tider, ser alla den röda tråden?
Mitt mål är sen jag började för 3år sen att springa 10km på timmen, eller under...ca 55min skulle jag vilja..men det verkar inte funka.Jag tycker verkligen att jag ger allt,
Finns det ingen mirakelmetod? Se nedan på mina tider, ser alla den röda tråden?
Mitt mål är sen jag började för 3år sen att springa 10km på timmen, eller under...ca 55min skulle jag vilja..men det verkar inte funka.Jag tycker verkligen att jag ger allt,
Quote from Funbeat user on 7 September 2013, 22:20Jag har tips på en mirakelmetod. 🙂 Spring mer, tränare hårdare, plåga dig och kör gärna intervaller. Bli också lite lagom besatt.
Jag fick från 1:03 på milen (september 2008) till 49:35 på milen (september 2012). Samma tävling, alltså. Det går! 🙂
Oc
Jag har tips på en mirakelmetod. 🙂 Spring mer, tränare hårdare, plåga dig och kör gärna intervaller. Bli också lite lagom besatt.
Jag fick från 1:03 på milen (september 2008) till 49:35 på milen (september 2012). Samma tävling, alltså. Det går! 🙂
Oc
Quote from Funbeat user on 7 September 2013, 22:52"Jag har tips på en mirakelmetod. Spring mer, tränare hårdare, plåga dig och kör gärna intervaller. Bli också lite lagom besatt."
Så kan man göra och det fungerar. Men det skulle inte jag köra. Inte på den här nivån.
Jag skulle inte plåga mig, träna hå
"Jag har tips på en mirakelmetod. Spring mer, tränare hårdare, plåga dig och kör gärna intervaller. Bli också lite lagom besatt."
Så kan man göra och det fungerar. Men det skulle inte jag köra. Inte på den här nivån.
Jag skulle inte plåga mig, träna hå
Quote from Funbeat user on 7 September 2013, 22:55Spring längre!
Sänk tempot och spring 15 km istället, det ska vara benen som jämrar sig i slutet på passet - inte andningen!
Efter ett tag kommer du inse att du lätt kan pressa ditt tempo på 10 km... det är ju så kort sträcka!!!
Så länge det är 10 km du s
Spring längre!
Sänk tempot och spring 15 km istället, det ska vara benen som jämrar sig i slutet på passet - inte andningen!
Efter ett tag kommer du inse att du lätt kan pressa ditt tempo på 10 km... det är ju så kort sträcka!!!
Så länge det är 10 km du s
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 06:13Det sitter i huvudet. Du kommer lätt att klara Hässelbyloppet på sub 59:00. För mig och många andra brukar den tävlingen vara minst 1 minut snabbare än Midnattsloppet.
Det sitter i huvudet. Du kommer lätt att klara Hässelbyloppet på sub 59:00. För mig och många andra brukar den tävlingen vara minst 1 minut snabbare än Midnattsloppet.
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 07:35Alla dina 10km har nästan samma tid, 60min prick + några sekunder.
När jag ville bli snabbare på cykel, gav jag mycket mycket mer i alla uppförsbackar: plågades mer, men det var OK att fortsätta och fick bra tider.
Tipset: Plåga dig mer, kanske i alla
Alla dina 10km har nästan samma tid, 60min prick + några sekunder.
När jag ville bli snabbare på cykel, gav jag mycket mycket mer i alla uppförsbackar: plågades mer, men det var OK att fortsätta och fick bra tider.
Tipset: Plåga dig mer, kanske i alla
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 08:10Halkade in på denna tråd, ska också ta del av era råd. Lät bra med att förlänga passen, då är 10an inte så långt längre!
Halkade in på denna tråd, ska också ta del av era råd. Lät bra med att förlänga passen, då är 10an inte så långt längre!
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 09:01En sak till: Variera dig mer. Nu har jag inte kollat in din träning så noga, men jag skulle springa både långa, långsamma pass och kortare snabba pass.
En annan viktig sak, men den är väl underförstådd: Ha kul och gläds åt resultaten.
En sak till: Variera dig mer. Nu har jag inte kollat in din träning så noga, men jag skulle springa både långa, långsamma pass och kortare snabba pass.
En annan viktig sak, men den är väl underförstådd: Ha kul och gläds åt resultaten.
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 10:21Vild chansning (H): Spring loppen utan klocka
Vild chansning (H): Spring loppen utan klocka
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 13:32En röst till på: spring längre distanser. Av det kommer både uthållighet och en ökad hastighet som smyger sig på. Plötsligt en dag är man både uthålligare och - VIPS - snabbare.
Släng dock också in ett pass med långa intervaller per vecka.
En röst till på: spring längre distanser. Av det kommer både uthållighet och en ökad hastighet som smyger sig på. Plötsligt en dag är man både uthålligare och - VIPS - snabbare.
Släng dock också in ett pass med långa intervaller per vecka.