Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tjäna.
Ngn som kutat både långa Soteleden och SUM? Ska kuta Soteleden 44 för första gången nu i maj och funtar på vilka skor som blir bäst. Hur ser terrängen ut jämfört med t.ex. SUM som jag kutade i höstas? Eller om man jämför med långa Swiss Alpine för

Jag sprang i salomon sense sg förra året och tyckte det funkade bra. Är en hel del stiglöpning och framför allt mycket upp och ner men funkar säkert med mindre grepp om det är torrt. På slutet är det en del grusväg/elljuspår men då är man så trött att det

Jag har sprungit långa Swiss Alpine och SUM, men bara korta Soteleden. Alla lopp har jag dock genomfört i olika generationer Inov-8 Roclite 285. (Okej då, jag hade skobyte från Asics Cumulus vid dropbagen på Swiss...). Jag har uppskattat greppet på klippo

Tack Patrik! Om jag inte sett fel från förra året så vann du. 🙂 Jag har möjligen inte riiiiktigt lika bra steg och samma hopp om fart som du. Haha...
Men icke desto mindre tack för info. Låter bra att höra att det handlar om stig och en del grusväg och

Tack Annika.
Ja vem fan e inte långsam på långa SA och SUM...?! Haha. Man blir ju trött bara man tänker på det 🙂 Och ändå gör man om det. Hoho.
Just nu är jag inne på Saucony Peregrine eller Salomon Sense Pro. Låter på er som man inte behöver sina Dynaf

Kan tillägga att det är ett av dom jobbigaste loppen jag sprungit :), värre än Axa fjällmaraton och Kullamannen ultra. Tror det är dom relativt korta men branta backarna som gör det kombiberat men lätt sprunga partier på grusväg.

Är det torrt kan man no

Ja man har ju hört en hel del om hur galet jobbig Soteleden ska vara. Om inte annat visar ju tiderna för er i eliten hur tuff banan är. Målet får bli att ta runt ngt så när hel och ren 🙂
Kan tänka mig att jag landar på att köra mina Saucony Peregrine. G

Jag har sprungit banan åtskilliga gånger och vid olika väderlekar. För mig är Inov8 X-talon 212 en perfekt sko för detta lopp. Bra grepp på berg, funkar fint där det är blött och surt samt hyggligt bra på de grussträckor som finns. Även Salomon S-Lab Fell