Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningUnderliga skavsår
You need to log in to create posts and topics.

12

Efter att ha haft linnepremiär på längre distans igår så fick jag en ny erfarenhet: skavsår på insidan av biceps strax utanför armhålan.
Troligtvis var det armen som skavde mot sömmen/fållen på linnet.

Var har ni för underliga skavsår?

I förrgår hade jag shorts och mycket tunna overallbyxor. Efter en mil i ösregn hade byxorna lyckats skava fram dussintals små blödande prickar på lårens framsida. Intressant.

Jag har skavsår på insidan av vaderna efter shortspremiären, av skorna. Då har man bra löpteknik.....

Har lyckats få skavsår på Glansen vid något fem timmars pass.

Så här Peter? Jag har lyckats med det och njöt fint som synes...

BILD:http://www.sapiens.se/images/Rotterdam.JPG

Insidan armen nära armhålan har jag också fått skavsår.

Har även fått skavsår på ländryggen vid löpning. Tror att billigare syntettröjor är boven till många såna här skavsår.

Marcus: Du ser onekligen glad ut 🙂
Jag lyckades inte riktigt på blodvite mer en svidade känsla. Hur löser du problemet? Annat linné? Vaselin? Hålla armarna stilla?

Peter: Annat linne som tur var. Detta reklamerades till sponsorn. Vaselin kör jag alltid med på armarna när jag springer maraton.

De förbannade skavsåren jag får av mitt pulsband är de mest frustrerande eftersom jag inte finner nån lösning på dem! :@

Jag var smart och förutseende och tejpade utsatta ställen inför Göteborgsvarvet förra året... och fick skavsår utefter tejpens kanter istället. 🙂

Just nu dras jag med skav I naveln - nya tightsens snoddknut hamnar precis där. Och varenda gång jag köper

12