Quote from Guest on 26 March 2010, 17:16Jag har råkat vara på tjänsteresa i Norge och Danmark och har då haft möjlighet till lite morgonsimning på hotellen.
När jag simmar i Sverige på morgonen och även på simklubben så går i princip alla rakt igenom duschen. Vissa har redan simkläderna på och
Jag har råkat vara på tjänsteresa i Norge och Danmark och har då haft möjlighet till lite morgonsimning på hotellen.
När jag simmar i Sverige på morgonen och även på simklubben så går i princip alla rakt igenom duschen. Vissa har redan simkläderna på och
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 17:26Folk har blivit sämre på att tvätta sig iaf.
När vi började på babysim fick vi en utförlig föreläsning om _varför_ man ska duscha utan badkläder innan man badar - alla lösa hårstrån, hudceller och fibrer ska bort så att de inte sätter igen reningssystem
Folk har blivit sämre på att tvätta sig iaf.
När vi började på babysim fick vi en utförlig föreläsning om _varför_ man ska duscha utan badkläder innan man badar - alla lösa hårstrån, hudceller och fibrer ska bort så att de inte sätter igen reningssystem
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 18:07Man ska väl tvätta sig noga för att inte smutsen ska reagera med klortjofräset och skapa såna däringa giftiga gaser. Så står det iaf på anslaget i vår simhall.
Här i Kungsbacka kommun är det si och så med efterlevnaden. Oftast går folk bara igenom dusche
Man ska väl tvätta sig noga för att inte smutsen ska reagera med klortjofräset och skapa såna däringa giftiga gaser. Så står det iaf på anslaget i vår simhall.
Här i Kungsbacka kommun är det si och så med efterlevnaden. Oftast går folk bara igenom dusche
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 18:30I vårat badhus har det kommit upp anslag i duschen med (tecknade) bilder och instruktioner HUR man ska tvätta sig. Om man ska göra det före eller efter badet framgår dock inte...
I vårat badhus har det kommit upp anslag i duschen med (tecknade) bilder och instruktioner HUR man ska tvätta sig. Om man ska göra det före eller efter badet framgår dock inte...
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 19:37He he he. Jag har sett nån bild på var man ska tvätta sig extra noga. Det va väldigt pedagogiskt inringade fötter, armhålor och underliv :D.
He he he. Jag har sett nån bild på var man ska tvätta sig extra noga. Det va väldigt pedagogiskt inringade fötter, armhålor och underliv :D.
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 19:54Jag undrar varför badhusen i Sverige (de två jag besöker) inte sätter upp tvålautomater och bjuder på tvålen.
Det kan inte kosta många tusenlappar om året att ha lite tvål där. Det blir liksom lite fel om man skall duscha och sen tillbaka till skåpet och
Jag undrar varför badhusen i Sverige (de två jag besöker) inte sätter upp tvålautomater och bjuder på tvålen.
Det kan inte kosta många tusenlappar om året att ha lite tvål där. Det blir liksom lite fel om man skall duscha och sen tillbaka till skåpet och
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 20:00Precis så har jag tänkt. Nä, man måste köpa för 10-20 spänn i receptionen... inser man när man står där naken i duschen och ser att simpåsen inte innehåller det den ska. Jag brukar lösa det genom att ta handtvål från behållaren på toaletten.
Precis så har jag tänkt. Nä, man måste köpa för 10-20 spänn i receptionen... inser man när man står där naken i duschen och ser att simpåsen inte innehåller det den ska. Jag brukar lösa det genom att ta handtvål från behållaren på toaletten.
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 20:21Danskarna gör helt rätt. Vi svenskar svinar. Det hela resulterar i att vi får höjja klorhalten och dom som är känsliga mot klor kan inte utnyttja badhusen. Eller så blir man sjuk av all klor och skit. Eksem o torr hy kan man också få.
Danskarna gör helt rätt. Vi svenskar svinar. Det hela resulterar i att vi får höjja klorhalten och dom som är känsliga mot klor kan inte utnyttja badhusen. Eller så blir man sjuk av all klor och skit. Eksem o torr hy kan man också få.
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 21:00I dessa sammanhang känns det fint att vara danska...... nu börjar vi inte diskutera invandrarpolitik, va? 😉
I dessa sammanhang känns det fint att vara danska...... nu börjar vi inte diskutera invandrarpolitik, va? 😉
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 21:26Mitt förslag är att vi inte tar upp det, nej.
http://www.youtube.com/watch?v=YlTukY9fV9Y 😉
Mitt förslag är att vi inte tar upp det, nej.