Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det beror kanske på att det är kloraminer som luktar.
Fritt klor luktar inte så OM det luktar mycket så är det alltså mycket skit i poolen.
Hur det ligger till i de badhus som kör med saltklorinator och tillverkar underklorsyra med hjälp av elektrolys v

Jag brukar ofta duscha hemma ganska nära inpå badbesök. Pga avsaknaden av tvål nära duscharna tvättar jag mig bara med rent vatten. Att promenera en lång bit tillbaks i iskall luft (varför ska det alltid vara så jävla kallt i simhallar???) efter dusch för

Inte blir det bättre av att allt fler använder långa badshorts och kalsonger under dessa. Bada med kalsonger? Troligen är det inte de rena som används i badet utan dessa åker väl på efter badet. Förbudsanslag har kommit upp ang. detta men det verkar inte

Kommentar till AM R Medväska:

Klitterbadet är inte Sveriges enda saltvattenbassäng. Kanske den enda inomhusbasssängen med saltvatten? Simstadion/Brottet (50m utomhus) i Halmstad har saltvatten också. Dessutom är Brottet en "världsrekordbassäng" vilket är

Bassängen i den lilla simhallen i Strömstads hamn har saltvatten också.
http://www.stromstad-bad.se/bad.4.619ef9f0108afb51e9d80003594.html

Riktigt skönt att bada i. Skulle önska att alla bassänger hade saltvatten. Min hud mår mycket bättre av det.

Rätt Thomas. Inomhusbassäng menade jag.

"Att promenera en lång bit tillbaks i iskall luft (varför ska det alltid vara så jävla kallt i simhallar???) efter dusch för att lägga in en tvålflaska i skåpet lockar mig inte ett dugg."

Problemet kan lösas ganska lätt genom att ha tvål, schampoo eller

Jag har på mig badbyxor och simglasögon, och en sån där gummisnodd med bricka/nyckel runt vristen. Allt bär jag med mig (ja rent av PÅ mig) hela tiden. Nån påse har jag aldrig haft, och kommer sannolikt aldrig att ha. Jag är inte trygg med att lämna saker

I våran simhall finns tvålautomater och skyltar med uppmaning om att man ska tvätta sig noga innan bad för att klorhalten ska kunna hållas nere. När jag gick på babysim fick vi väldigt nogranna instruktioner om tvätten innan bad och Gud nåde den som vågar

Tydligen finns på eran simhall badvakter av den gamla skolan eller? 🙂

Jag önskar det fanns fler av den sorten.

--------
Jag tror att mycket att det här kan förklaras med ekonomi.

Vårat kommunala bad går med rejäl förlust varje år, vilket får betalas