Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

En mig närstående kom ihop sig med ett antal personer när han anmärkte på att personer som INTE badade promenerade omkring runt bassängen med ytterskorna på. Ingen i personalen på badhuset vågade säga till.

Jag tror vi ha blivit mer nojjiga för nakenhet

Sanna, kan säga att det inte är så kallt i simhallar som man kan tro. Man har bara mindre kläder på sig än vanligt. Normalt brukar det vara 26-27 grader i vattnet och det känns ju kallt 😉

I linköping simhall finns det tvålbehållare uppsatta. Jag brukar ofta sima sent tills innan de stänger och då kan dom ibland vara slut. Men annars mycket bra.

Det är väl oftast inte så kallt, dock är ju ens hud ofta våt, villket gör att man uppfattar det

Lingling, Du menar alltså att studenterna duschade efter gympan iaf. När jag var utbytesstudent var jag högst annorlunda bara för att jag duschade. Men det värsta jag vart med om var nog när grannarna som hade en pool och en ett-årig son som fortfarande g

Tvi.
Han hade inte speciella badblöjbyxor annars? Det kör de hårt med på babysimmet; Underlättar rengöringen om det inte flyter runt diverse i bassängen ... Men jag har faktiskt aldrig varit med om att ett barn bajsat i badet (bassäng eller badkaret), men

Håller i viss mån med om att folk inte vill visa sig nakna. Men verkar vara lite närmre 50/50 mellan nakenduschare och badbyxduschare i min simhall (dvs fler badbyxduschare, men jag är inte ensam om att duscha naken före och efter bad).

Fick höra från en

Elit-Simmarna simmar väl varje dag så skinnet närmar sig upplösning om de ska duscha före också? 😉

Men kallt i vattnet, trodde det var för att snabbsimmarna inte ska bli överhettade snarare. Barn-bassängerna däremot är varma.

Japp, var därför jag trodde hon yrade när hon sa det där om temperaturen.

Man kan ju oxå se det som så att elitsimmarna redan är så mycket i vatten hela dagarna att det inte borde göra någon skillnad om dom duschar ytterligare 5 minuter. Men kanske att j

Eller förresten. Det jag stör mig mest på är fan de som badar med kalsonger under badbrallorna. Jävla idioti är vad det är, fy fan.

Fast ibland stör jag mig ännu mer på personalen som inte säger till. Att det finns idioter som försöker bada utan att följa reglerna är inte kul. Att det finns badpersonal som inte sköter sitt jobb och upprätthåller reglerna är värre.