Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

De har helt enkelt ingen bastukultur.
Väldigt många använder bastun som ngn sorts torkrum, de sitter där tills de är lagom torra, (tar av badkläderna) tar ett tag till med handduken, klär på sig och går hem.

Bastun är ofta dessutom helt hopplöst kall, ja

Jag använder bastun för att torka mig (men inte baddräkten) ibland men det är mest en väldigt trevlig bieffekt att ligga och få håret torkat och ta igen sig.

Just nu har vi de senaste två månaderna haft 65 grader Celsius i damernas bastu i Kungsbacka. Kn

Eftersom jag i stort sett bara ligger i vattnet och simmar i träningsbassängen har jag ingen uppfattning om personalen säger till nån som badar med kalsonger (dom är sällan/aldrig i träningsbassängen, och skulle lekbadara vara där så säger personalen till

För att återknyta till tvååringen med blöjan så var det verkligen en blöja och inget annat och det var inte en offentlig pool utan familjens privata i deras egen trädgård. Så egentligen kanske man kan säga att de kan sprida vad de vill i sin egen pool, sa

Jag såg en kvinna tvätta sig på ett lite märkligt sätt härom dan. Hon tvålade in hela sig med baddräkten på men var extremt noga med att tvätta innanför vilket medförde stora problem. Det såg helt enkelt vääääldigt krångligt ut men hellre att man tvättar

Min googling ger tre möjliga svar
1. Ökad lyftkraft - troligtvis gäller det mest tävling
2. Högre motstånd - Vanliga under dragshorts? Kanske samma med tjejerna?
3. Slitage. Baddräkten slits ut och blir slapp/genomskinlig. Antingen ny eller köra dubbelt.

Ah, det där goggel måste jag testa nån gång ;).

Jag tycker trean verkar mest trolig.

I vattenpolo har jag för mig att det står i reglerna att man ska ha dubbla badbyxor ... detta sedan en mästerskapsmatch där en jublande vinnare blivit av med byxorna. Kanske samma regler för damerna också?

Jag tror att de läst om baddräkter som spruckit, så då är nog en extra baddräkt en enkel extra försäkring.

Nä, den vanliga anledningen är att dom blir utslitna och genomskinliga. Jag känner en tjej som bl.a. gått simgymnasiet och simmar mycket som berättade det...