Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 14:40Om det stämde, så skulle det ju räcka med en ny? Inte en gammal under. Nej, det måste vara att de är rädda för att baddräkten ska spricka, men de kanske inte vågar erkänna det?
Om det stämde, så skulle det ju räcka med en ny? Inte en gammal under. Nej, det måste vara att de är rädda för att baddräkten ska spricka, men de kanske inte vågar erkänna det?
Quote from Elias Engqvist on 9 April 2010, 14:50Det är ju en kostnadsfråga - på det sättet kan man använda baddräkten längre - det slits en massa baddräkt då man simmar flera timmar om dan!
Det är ju en kostnadsfråga - på det sättet kan man använda baddräkten längre - det slits en massa baddräkt då man simmar flera timmar om dan!
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 14:52Hur kan en baddräkt egentligen slitas? Det förekommer ju ingen egentlig mekanisk nötning, annat än möjligen på insidan låren om man är bred där.
Hur kan en baddräkt egentligen slitas? Det förekommer ju ingen egentlig mekanisk nötning, annat än möjligen på insidan låren om man är bred där.
Quote from Elias Engqvist on 9 April 2010, 14:55Dom påstår att det är kloret... Jag vet inte men mina simbyxor blir också genomskinliga efter c:a en säsong och jag simmar bara 3-4 timmar i veckan... Så ATT dom slits är uppenbart!
Dom påstår att det är kloret... Jag vet inte men mina simbyxor blir också genomskinliga efter c:a en säsong och jag simmar bara 3-4 timmar i veckan... Så ATT dom slits är uppenbart!
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 15:00Aha, ja, kloret kanske förstör så mycket. Man kan tycka att det borde gå att göra klorsäkra badkläder. Det kanske finns?
Aha, ja, kloret kanske förstör så mycket. Man kan tycka att det borde gå att göra klorsäkra badkläder. Det kanske finns?
Quote from Elias Engqvist on 9 April 2010, 15:01Jo, de dyrare påstås i alla fall klara kloret bättre!
Jo, de dyrare påstås i alla fall klara kloret bättre!
Quote from ellen olsson on 9 April 2010, 16:52Japp, det är kloret som är den stora boven. Moderna material är väl bättre men samtidigt så har de väl mer klor för att kompensera för folks grisighet...
Japp, det är kloret som är den stora boven. Moderna material är väl bättre men samtidigt så har de väl mer klor för att kompensera för folks grisighet...
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 18:47Nu tror jag nog att dessa tjejer har mer än en baddräkt (OK två då)
För är man 11-14 år och tränar i en simklubb så tävlar man, och om man tävlar i den åldern behövs det mellan 3-7 baddräkter på en tävlingsdag. (Jag har en simtränande dotter på 10 😉 )
Nu tror jag nog att dessa tjejer har mer än en baddräkt (OK två då)
För är man 11-14 år och tränar i en simklubb så tävlar man, och om man tävlar i den åldern behövs det mellan 3-7 baddräkter på en tävlingsdag. (Jag har en simtränande dotter på 10 😉 )
Quote from Funbeat user on 9 April 2010, 22:26Har man olika dräkter för olika simsätt, eller vad? Jag kan inte förstå varför man skulle behöva mer än en!?
Har man olika dräkter för olika simsätt, eller vad? Jag kan inte förstå varför man skulle behöva mer än en!?
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 00:04För att byta om till en torr.
Och det är inte bara fåfänga, det är inte så skönt att springa omkring i blöta badkläder, dessutom finns det risk för urinvägsinfektion då.Och visst kan man kanske torka någon under dagen, men det kan man inte räkna med. De
För att byta om till en torr.
Och det är inte bara fåfänga, det är inte så skönt att springa omkring i blöta badkläder, dessutom finns det risk för urinvägsinfektion då.
Och visst kan man kanske torka någon under dagen, men det kan man inte räkna med. De