Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Om det stämde, så skulle det ju räcka med en ny? Inte en gammal under. Nej, det måste vara att de är rädda för att baddräkten ska spricka, men de kanske inte vågar erkänna det?

Det är ju en kostnadsfråga - på det sättet kan man använda baddräkten längre - det slits en massa baddräkt då man simmar flera timmar om dan!

Hur kan en baddräkt egentligen slitas? Det förekommer ju ingen egentlig mekanisk nötning, annat än möjligen på insidan låren om man är bred där.

Dom påstår att det är kloret... Jag vet inte men mina simbyxor blir också genomskinliga efter c:a en säsong och jag simmar bara 3-4 timmar i veckan... Så ATT dom slits är uppenbart!

Aha, ja, kloret kanske förstör så mycket. Man kan tycka att det borde gå att göra klorsäkra badkläder. Det kanske finns?

Jo, de dyrare påstås i alla fall klara kloret bättre!

Japp, det är kloret som är den stora boven. Moderna material är väl bättre men samtidigt så har de väl mer klor för att kompensera för folks grisighet...

Nu tror jag nog att dessa tjejer har mer än en baddräkt (OK två då)
För är man 11-14 år och tränar i en simklubb så tävlar man, och om man tävlar i den åldern behövs det mellan 3-7 baddräkter på en tävlingsdag. (Jag har en simtränande dotter på 10 😉 )

Har man olika dräkter för olika simsätt, eller vad? Jag kan inte förstå varför man skulle behöva mer än en!?

För att byta om till en torr.
Och det är inte bara fåfänga, det är inte så skönt att springa omkring i blöta badkläder, dessutom finns det risk för urinvägsinfektion då.

Och visst kan man kanske torka någon under dagen, men det kan man inte räkna med. De