Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 22:12Tord: I vårat badhus finns det faktiskt tvål i duschen, mycket föredömligt men nu skall den hållas stängd till jul för en storrenovering och man får väl hoppas att tvålen återkommer.
Tord: I vårat badhus finns det faktiskt tvål i duschen, mycket föredömligt men nu skall den hållas stängd till jul för en storrenovering och man får väl hoppas att tvålen återkommer.
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 22:43*s* Tord..... kan man hyra Riket? Jag missade tyvärr den serien.
*s* Tord..... kan man hyra Riket? Jag missade tyvärr den serien.
Quote from Funbeat user on 26 March 2010, 22:43För min personliga del är jag mer noga med tvagningen innan jag hoppar i bassängen än när jag är på väg därifrån. All tvättning sker utan badbyxorna på men de får sig också en duvning innan jag hoppar i. Inte alltid när jag är på väg att lämna tvagningset
För min personliga del är jag mer noga med tvagningen innan jag hoppar i bassängen än när jag är på väg därifrån. All tvättning sker utan badbyxorna på men de får sig också en duvning innan jag hoppar i. Inte alltid när jag är på väg att lämna tvagningset
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 08:15Tvålautomater fanns på "alla" badhus när jag var barn, Pajala, Högdalen, Huddinge, Trelleborg, Linköping ...
Jag antar att de tagit bort av
a) snålhet
b) städproblem - halkriskPå samma sätt har de handdukar som brukade ingå i avgiften försvunnit.
Dessu
Tvålautomater fanns på "alla" badhus när jag var barn, Pajala, Högdalen, Huddinge, Trelleborg, Linköping ...
Jag antar att de tagit bort av
a) snålhet
b) städproblem - halkrisk
På samma sätt har de handdukar som brukade ingå i avgiften försvunnit.
Dessu
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 09:37Detta diskuterades livligt på slowtwitch för ett tag sen:
http://forum.slowtwitch.com/gforum.cgi?post=2674944Det är skrämmande hur vissa har bestämt sig för att den angivna argumenten (tex. smuts + klor = gas = astma för simmare) är fel och glatt står f
Detta diskuterades livligt på slowtwitch för ett tag sen:
http://forum.slowtwitch.com/gforum.cgi?post=2674944
Det är skrämmande hur vissa har bestämt sig för att den angivna argumenten (tex. smuts + klor = gas = astma för simmare) är fel och glatt står f
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 12:01Vad jag förundras mest över är att man sätter upp alla dessa plakat, men ingen personal säger till. Tillomed så att personal i tidnignsintervjuer sagt att de inte vill säga till, det är jobbigt o ingår inte i vad det vill hålla på med. Förr i tiden var ba
Vad jag förundras mest över är att man sätter upp alla dessa plakat, men ingen personal säger till. Tillomed så att personal i tidnignsintervjuer sagt att de inte vill säga till, det är jobbigt o ingår inte i vad det vill hålla på med. Förr i tiden var ba
Quote from Elias Engqvist on 27 March 2010, 17:39I Hedemora drog man in den gratis tvålen...
Och i eriksdalsbadet, stockholm där jag simmar ett par ggr i veckan ser jag oftast en jättehårtuss flyta om kring på någon meters djup - skitäckligt!OT: Måste också berätta om den unga killen (16?) som efter m
I Hedemora drog man in den gratis tvålen...
Och i eriksdalsbadet, stockholm där jag simmar ett par ggr i veckan ser jag oftast en jättehårtuss flyta om kring på någon meters djup - skitäckligt!
OT: Måste också berätta om den unga killen (16?) som efter m
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 17:41Håller med om precis hur det fungerar i Sverige.
Jag håller nästa på att börja känna mig pervers på badhuset, eftersom jag är en av de få som går till duschen näck, tvättar mig noga (dock utan tvål) och sedan tar på badbyxor.
Jag hör dagligen om barn so
Håller med om precis hur det fungerar i Sverige.
Jag håller nästa på att börja känna mig pervers på badhuset, eftersom jag är en av de få som går till duschen näck, tvättar mig noga (dock utan tvål) och sedan tar på badbyxor.
Jag hör dagligen om barn so
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 17:47Visst e de konstig? Badvakt är väl vad yrket heter???
Visst e de konstig? Badvakt är väl vad yrket heter???
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 19:14Parfymgassande tanter i bassängen är sjukt äckligt! Det är säkert samma tanter som blundar och skrynklar ihop hela ansiktet och fnyser högst ogillande när de får vattenstänk i ansiktet. Man ska ju för böfvelen inte behöva bli blöt i ansiktet när man nu öv
Parfymgassande tanter i bassängen är sjukt äckligt! Det är säkert samma tanter som blundar och skrynklar ihop hela ansiktet och fnyser högst ogillande när de får vattenstänk i ansiktet. Man ska ju för böfvelen inte behöva bli blöt i ansiktet när man nu öv