Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningUndervattenskamera.
You need to log in to create posts and topics.

Jag har lagt några bilder tagna med min gamla Olympus som blogg-inlägg på min sida, om någon vill se hur det blir när en totalt oproffsig människa fotar under vatten med en totalt oproffsig men praktisk liten kamera.

Olympus har bra kameror. Jag har en iTough som är 2-3 år gammal som är bra. Nu finns det nya modeller:

http://www.pricerunner.se/pc/29/Digitalkameror-produktj%C3%A4mf%C3%B6relse?c_2672372=2672372&c_2788955=2788955

Ja, jag uttryckte mig inte så bra när jag skrev att min Olympus var "oproffsig". Jag menade bara att det kanske inte är precis den som ett riktigt proffs på uv-foto skulle välja. Men det är en bra kamera!

@Flindra.

Helt klart tycker jag en Iphone eller liknande skulle duga att filma med i bassäng. Det som kan störa ut är som sagt belysningen, en dåligt upplyst simhall kan jag nästan garantera dig ger en riktigt dålig film. Men mitt på dagen borde du få e

Tack Fredrik!

Ann:
Jag missade ditt inlägg tidigare. Min användning av Olympus är bara på amatörplanet och som en kul möjlighet. Tidigare fick den bra betyg när man testade undervattenskameror riktade till privatpersoner som kanske vill fota i och omkring vatten. De är

Här är en kort film med en GoPro HD Hero (dvs version 1)

Kanske inte riktigt ett svar på tråden, då jag tror att begränsningarna (tex max 1 meter under vatten) är en nackdel. Men lite kul som kuriosa, kanske!