Quote from Guest on 6 November 2008, 17:35Hej!
Jag är en kille på 15 solvarv som har fått nog av okoncentrerade och trötta skoldagar i skolan så jag kände för att ta tag i min hälsa och göra något bra av den. Som hjälp på traven fann jag denna sajt, och kommer att använda den varje vecka!
Men j
Hej!
Jag är en kille på 15 solvarv som har fått nog av okoncentrerade och trötta skoldagar i skolan så jag kände för att ta tag i min hälsa och göra något bra av den. Som hjälp på traven fann jag denna sajt, och kommer att använda den varje vecka!
Men j
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 17:45Vilket bra initiativ! Jag tycker gott du kan prova ett av träningsprogrammen som finns. Det finns ett som heter Komma igång med joggingen igen som leder till att du efter 10 veckor kan jogga i 20 minuter. Det är mycket långsam stegring som du säkert klara
Vilket bra initiativ! Jag tycker gott du kan prova ett av träningsprogrammen som finns. Det finns ett som heter Komma igång med joggingen igen som leder till att du efter 10 veckor kan jogga i 20 minuter. Det är mycket långsam stegring som du säkert klara
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 17:48Välkommen!!
Se det positivt, du är i den fas i livet då din kropp växer som allra mest och tillväxthormonerna formligen sprutar ur öronen på dig. Det finns ingen bättre tid i livet att börja träna än nu!
Börja lugnt i början, det här är t ex ett bra pro
Välkommen!!
Se det positivt, du är i den fas i livet då din kropp växer som allra mest och tillväxthormonerna formligen sprutar ur öronen på dig. Det finns ingen bättre tid i livet att börja träna än nu!
Börja lugnt i början, det här är t ex ett bra pro
Quote from Camilla Höög on 6 November 2008, 18:33Ta det bara lugnt i början. Sikta på ungefär varannan dag som programmet ovan. Kroppen behöver tid på sig för vänja sig vid den belastning som löpning innebär.
Försök att springa utan att studsa fram. Jag brukar tänka att jag ska springa så tyst som möjli
Ta det bara lugnt i början. Sikta på ungefär varannan dag som programmet ovan. Kroppen behöver tid på sig för vänja sig vid den belastning som löpning innebär.
Försök att springa utan att studsa fram. Jag brukar tänka att jag ska springa så tyst som möjli
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 18:44Tack allihopa. Jag var precis ute och kände på hur det kändes, och det kändes som handen i handsken när jag sprang. Det var hur perfekt som helst.
Och som du sa Anders med att springa så tyst som möjligt råkade jag läsa det precis innan jag stack ut och
Tack allihopa. Jag var precis ute och kände på hur det kändes, och det kändes som handen i handsken när jag sprang. Det var hur perfekt som helst.
Och som du sa Anders med att springa så tyst som möjligt råkade jag läsa det precis innan jag stack ut och
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 19:17Go, Pontus 🙂 Det finns inget skönare än när man känner att träningen börjar ge effekt, men var beredd på att det kan ta lite tid och kännas motigt ibland. Tänk då på att inte köra hårdare än att du längtar efter nästa träningspass!
Vi är många som börj
Go, Pontus 🙂 Det finns inget skönare än när man känner att träningen börjar ge effekt, men var beredd på att det kan ta lite tid och kännas motigt ibland. Tänk då på att inte köra hårdare än att du längtar efter nästa träningspass!
Vi är många som börj
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 22:13Varva löpning med att gå när du vill öka på distansen. Då hinner senor och ligament att stärkas långsamt. Du är ung och kommer att förbättra din styrka och kondition snabbt, försök att skynda så långsamt du kan då tror jag att du kommer att få en beståend
Varva löpning med att gå när du vill öka på distansen. Då hinner senor och ligament att stärkas långsamt. Du är ung och kommer att förbättra din styrka och kondition snabbt, försök att skynda så långsamt du kan då tror jag att du kommer att få en beståend
Quote from Funbeat user on 6 November 2008, 22:18Kul att läsa ditt inlägg, det finns ju hopp för svenska ungdomar då 🙂
Räkna iskallt med känningar i benhinnor, fötter och knän första tiden, konstigt vore det annars. Men dom kommer säkerligen att försvinna också.
För att få det där lätta energisnåla
Kul att läsa ditt inlägg, det finns ju hopp för svenska ungdomar då 🙂
Räkna iskallt med känningar i benhinnor, fötter och knän första tiden, konstigt vore det annars. Men dom kommer säkerligen att försvinna också.
För att få det där lätta energisnåla
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 07:57Oj vad kul att läsa Pontus! Håll oss uppdaterade med hur det går, okej?
Lycka till!
Oj vad kul att läsa Pontus! Håll oss uppdaterade med hur det går, okej?
Lycka till!
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 11:28Pontus; (t+) (t+) (t+)
Känner igen mig, rörde mig inget som ung men tog tag i träningen innan inryck i lumpen och blev fast...
Mitt råd är att hitta saker som är kul att varva din valda träningsform med! Löpning är kul ibland och hemskt ibland, så varfö
Pontus; (t+) (t+) (t+)
Känner igen mig, rörde mig inget som ung men tog tag i träningen innan inryck i lumpen och blev fast...
Mitt råd är att hitta saker som är kul att varva din valda träningsform med! Löpning är kul ibland och hemskt ibland, så varfö