Quote from Marcus Moore on 7 November 2008, 15:1590 steg/min, tre fotisättningar per sekund (3x60=180).. Jag förstår inte riktigt.
90 steg/min, tre fotisättningar per sekund (3x60=180).. Jag förstår inte riktigt.
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 15:2290 "högerfötter" per minut, men om du räknar båda fotisättningarna blir det (tycker jag) lättare att hålla takten. Alltså 180 per min
90 "högerfötter" per minut, men om du räknar båda fotisättningarna blir det (tycker jag) lättare att hålla takten. Alltså 180 per min
Quote from Marcus Moore on 7 November 2008, 15:25Ok, nu är jag med.
Ok, nu är jag med.
Quote from Elias Engqvist on 7 November 2008, 15:28Man brukar tala om kadens både då man cyklar o då man springer. Man räknar då hela "varv" per minut. Det är ju självklart på en cykel men samma princip gäller alltså då man springer. (Man mäter alltså till man är tillbaka i samma utgångsläge igen)
Man ha
Man brukar tala om kadens både då man cyklar o då man springer. Man räknar då hela "varv" per minut. Det är ju självklart på en cykel men samma princip gäller alltså då man springer. (Man mäter alltså till man är tillbaka i samma utgångsläge igen)
Man ha
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 15:49Jag brukar tänka att lägre kadens motsvarar ett "kantigare" hjul på en bil.
Ett hjul med tex. bara fem sidor är ju fruktansvärt oeffektivt när bilen måste lyfta en bra bit för varje "hörn" på hjulet. Ju fler sidor på hjulet, ju jämnare gång och mindre ene
Jag brukar tänka att lägre kadens motsvarar ett "kantigare" hjul på en bil.
Ett hjul med tex. bara fem sidor är ju fruktansvärt oeffektivt när bilen måste lyfta en bra bit för varje "hörn" på hjulet. Ju fler sidor på hjulet, ju jämnare gång och mindre ene