Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUppgradera eller inte?
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag har cyklat i 3 säsonger, köpte min första och nuvarande cykel när jag började, en Nishiki Finisher, med Shimano 105 och Lite hjul.

Genomförde halvvättern och har sedan tränat några ggr med Fredrikshof och efter det med ett eget kompisgäng. Jag

Om du ska uppgradera från en Nishiki Finisher så ska du nog köpa en helt ny cykel. Steg ett är att uppgradera ramen...

Attans, jag som hade tänkt börja med de andra delarna och ta ramen sist 🙂

Om man ändå ska byta växelgrupp, ram, hjul, så kan man ju lika gärna byta ut rubbet på en gång och sedan börja uppgradera denna?

Jag förstår dina tankar, men jag skulle träna mer om jag vore dig. Du kan pressa mer ut av dig själv innan du kommer till ett läge där cykeln utgör ett spärr.

Det kan också vara givande att mäta sina resultat mot sig själv och då när du mäter mot dig sjä

Du blir lyckligare av att köpa en helt ny cykel. Minst en gång per år. Iår är jag lite olycklig.

Med en nyare bättre snabbare och kvickare cykel, blir tärningen roligare. Men viktigaste är ändå den träningen som blir av.

Daniel, jo jag är väl medveten om det... speciellt då jag verkligen ligger på en väldigt låg träningsnivå för tillfället. Känns som att det blir tungt att komma ut just nu bara, hur töntigt det än låter så tror jag att lite nya komponenter motiverar mig..

Åkej, jag vill ha 7 öre för varje gång det används. Överens?

Om du trivs med med att cykla på den cykel du har så hade jag valt att uppgradera hjulen. Ett par riktigt bra och lätta hjul ger ofta större skillnad än att byta ram eller komponentgrupp. Dessutom kan du behålla dem om du i framtiden väljer att byta cyke

Ja det är kanske smart att ta del för del, för att se om det får MIG att faktiskt ge mig ut mer än innan? Innan man lägger 20 000:- och ändå inser att det är disciplinen som haltar...

Det blir mycket dyrare i längden att byta del för del än att köpa ny cykel. Cykeltillverkarna har bulkpris på delarna.