Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUppgradera eller inte?
You need to log in to create posts and topics.

Jag kör också på en Nishiki Finisher och upplever en rakt motsatt effekt än den du beskriver. Det känns extra skönt att hänga med gäng på cyklar som kostat 3 gånger så mycket som min.

Visst finns det en del att önska av framför allt hjul men även av övr

Vad vann du?

Fredrik Granlund påstod:
> Högprofil är inte alltid så komfortabelt på våra usla vägar.

Skillnaden pga endast fälgens profil är såpass liten att den är helt försumbar, åtminstone för de som har däck mellan fälgen och vägen.

Här kan man själv jämföra de

tack för era svar!
Ja träning träning är det som gäller, jag är medveten om det och vet självklart att ett par nya hjul inte kommer trolla fram några extra km/h i snittfart, det kan bara mina ben göra...

Dock så är cykel en prylsport för mig, och utseend

Patrik Rosén skrev.
> HED och Zipp är över min budget oavsett modell tyvärr.
> Jag har ca 10 000 att lägga på hjulen.

Då skulle jag nog titta fundera på SRAM S30, de är inte så höga vilket gör att de även funkar i klunga i kraftig sidvind.
Men pga den mo

Kontrar igen med DT Swiss 46mm, fram och bak, 2011 års modell? Bu eller bä? De gör ju grymma nav vad jag vet?

Finns en del relativt erfarna cyklister som säger "ta så hög profil du kan hitta" typ 🙂

Har du funderat på att fråga om du får låna en värre cykel och prova hur den känns ett pass? Kanske dina frågor får ett billigare svar då? 🙂

Pengar ska brännas, annars blir bara banken glad 🙂
Har suktat efter nya hjul två år nu, så det blir nog nåt sånt, och jag tror jag kommer bli nöjd med det, bli motiverad ännu mera, så får jag titta på ny ram/cykel längre fram. Borde fanken kunna snitta 3

"DT-Swiss hjulen är säkert fina men båda är TUB vilket är bra till tävling (punkar du så är loppet kört ändå om du inte har följebil med extrahjul), men känns onödigt om de skall användas för motionscykling."

Följebil? Min extra tub rymms mer än väl i ry

Ja tub kontra kanttråd är ju en annan fråga.
Min vilda gissning är att lär man sig att byta Tubdäck alternativt byta slang om man kör med kanttråd och lär sig att göra det bra, så spelar det mindre roll vilket man kör på. Jag har sett slänga på nya tubdäc