Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUppgradera eller inte?
You need to log in to create posts and topics.

Kostnaden för tub jfrt med slang?

Limmets besvärligheter är överdrivna. Det tar max 10 minuter/hjulpar och man kan köra dagen efter. Lagom pyssel i TV-soffan.

http://www.velo.se/view.php?id=1666

En sexa hade fallit bort i Anders länk tidigare i tråden så jag postar den korrekta...

Det är tråkigt med utebliven sex.

Olika lager av lim? Varför det?

David: Har kollat på lite olika videos på "tuben" (HA HA) om hur man monterar tubdäck. Många stryker först ett lager, låter det torka 24h, stryker ett till, torka 24h till, strycker ett till, väntar 5 min och lägger sedan på däcket...

Ja, det är så man visar i USA eftersom skadeståndsrättegångar är legio.

Jag har aldrig limmat med mer än ett lager lim och har aldrig lyckats kavla av någon tub.

5 signaturer och en underskrift för att få ta med sig cykeln ur affären i USA... ljummet kaffe på restaurangen..underligt land

En högre profil blir snabbare vindkänslig än man kan tro. Det är markant besvärligt i byig sidvind på mina zipp 404:or som ändå är en ganska måttlig profil.

Att toroid eller inte skulle påverka det i någon avgörande grad ställer jag mig nog lite tveksam

Som motionär är det betydligt smidigare att ha med sig extraslangar till kanttrådsdäck än att ha med sig extra tubdäck. Det går oftast snabbare att byta slang, då limmet kan sitta rätt hårt. Det är min åsikt efter att ha provat både delar under längre tid