Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 12:32Mycket olika åsikter om Tub kontra Slang (såklart).
Frågan är hur tungt tub/slang ska väga om man t.ex. hittar ett bra erbjudande som rör tub-fälgar?
Mycket olika åsikter om Tub kontra Slang (såklart).
Frågan är hur tungt tub/slang ska väga om man t.ex. hittar ett bra erbjudande som rör tub-fälgar?
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 12:39Tycker inte den ska vara avgörande. Har fälgar för båda, och det är inte avgörande stor skillnad i vad de presterar.
Inom triathlon så kan tub vara en fördel för det går bevisligen snabbare att byta, och i o m att man byter däck och slang finns mindre ris
Tycker inte den ska vara avgörande. Har fälgar för båda, och det är inte avgörande stor skillnad i vad de presterar.
Inom triathlon så kan tub vara en fördel för det går bevisligen snabbare att byta, och i o m att man byter däck och slang finns mindre ris
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 12:53Den enda gången/stället som tuber sitter är på banhjulen men där är det lämpligt.
Vissa tycker kanske att det är dumt att klistra om tuberna på vårkanten?
Den enda gången/stället som tuber sitter är på banhjulen men där är det lämpligt.
Vissa tycker kanske att det är dumt att klistra om tuberna på vårkanten?
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 12:54Tror mest det är fördomar om att det skulle vara kladdigt o besvärligt, vilket jag inte upplevt det som.
Vissa kanttrådsdäck kan vara nog så besvärliga på vissa fälgar
Tror mest det är fördomar om att det skulle vara kladdigt o besvärligt, vilket jag inte upplevt det som.
Vissa kanttrådsdäck kan vara nog så besvärliga på vissa fälgar
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 12:58Har två kollegor på jobbet som kört tub länge och som kör tejp, de tycker att det fungerar grymt. Deras kommentar var att köra tub är lite nördigt som det är, och vill man vara ännu mera nördig så limmar man 🙂
Har två kollegor på jobbet som kört tub länge och som kör tejp, de tycker att det fungerar grymt. Deras kommentar var att köra tub är lite nördigt som det är, och vill man vara ännu mera nördig så limmar man 🙂
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 13:00Har du prövat att få loss en tejpad tub vid diket? Det har jag.
Vill du köpa Tufo extremetejp så har jag?
Har du prövat att få loss en tejpad tub vid diket? Det har jag.
Vill du köpa Tufo extremetejp så har jag?
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 13:10David, jag har knappt bytt en slang på ett kanttråds-hjul 😉
Så jag är en "färsking" på det!Om jag köper tub-fälgar så kan det vara intressant!
David, jag har knappt bytt en slang på ett kanttråds-hjul 😉
Så jag är en "färsking" på det!
Om jag köper tub-fälgar så kan det vara intressant!
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 15:55Jag går också och funderar på om man ska välja tub eller kanttråd till ett par tävlingshjul.
Tycker diskussionen nästan enbart handlar om vilket som är enklast att byta vid en punktering. För mig är det faktiskt ganska ointressant. Jag tror att man med
Jag går också och funderar på om man ska välja tub eller kanttråd till ett par tävlingshjul.
Tycker diskussionen nästan enbart handlar om vilket som är enklast att byta vid en punktering. För mig är det faktiskt ganska ointressant. Jag tror att man med
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 16:02Prestanda, komfort o punkasäkerhet har jag inte märkt någon större skillnad på. Tejpar du en dubbelvikt tub under och en över överröret så får det plats. Faktiskt så fick en kille 2 punkor under Frankfurt, det plus en tveksam penalty missade han Hawaii på
Prestanda, komfort o punkasäkerhet har jag inte märkt någon större skillnad på. Tejpar du en dubbelvikt tub under och en över överröret så får det plats. Faktiskt så fick en kille 2 punkor under Frankfurt, det plus en tveksam penalty missade han Hawaii på
Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 16:12Med bra tävlingstuber så slår du "alla" kanttrådsdäck i fråga om inertia, vikt, vägkänsla och troligtvis även punkarisk med påföljande klämda slangar.
Med bra tävlingstuber så slår du "alla" kanttrådsdäck i fråga om inertia, vikt, vägkänsla och troligtvis även punkarisk med påföljande klämda slangar.