Quote from Funbeat user on 17 August 2011, 16:36Tror som David ovan. Och om det är på tävling kanske det inte spelar om det tar 3 eller 5 minuter att laga punkan, det är kört ändå 😉
Men för en motionär som främst har hjulen för träning är kanttråd både enklare och oftast billigare med samma prestan
Tror som David ovan. Och om det är på tävling kanske det inte spelar om det tar 3 eller 5 minuter att laga punkan, det är kört ändå 😉
Men för en motionär som främst har hjulen för träning är kanttråd både enklare och oftast billigare med samma prestan
Quote from ellen olsson on 17 August 2011, 16:38Jag kör mestadels med kanttråd på träning men på tävling vill jag, om möjligt, ha tub.
Jag kör mestadels med kanttråd på träning men på tävling vill jag, om möjligt, ha tub.
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 20:31Klämda slangar ja!
Med svansen mellan bena säger jag det här.Satte på nya kanttrådsdäck inför VR i fjol, körde ca 10 mil innan på dom, efter 13mil så började däcket fram sakta men säkert platta till sig.
Hålet var så litet så jag leta ihjäl mig på slan
Klämda slangar ja!
Med svansen mellan bena säger jag det här.
Satte på nya kanttrådsdäck inför VR i fjol, körde ca 10 mil innan på dom, efter 13mil så började däcket fram sakta men säkert platta till sig.
Hålet var så litet så jag leta ihjäl mig på slan
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 22:12Jag har nu funderat lite och väger mellan följande alternativ:
Alternativ 1 som jag hade: Köpa ett par beggade DT SWISS (66mm) i fint skick inkl tubdäck, kassett, snabbfästen, för 11 000:-
Alternativ 2: Köpa ett par Mavic Cosmic Cabone för 699 euro + f
Jag har nu funderat lite och väger mellan följande alternativ:
Alternativ 1 som jag hade: Köpa ett par beggade DT SWISS (66mm) i fint skick inkl tubdäck, kassett, snabbfästen, för 11 000:-
Alternativ 2: Köpa ett par Mavic Cosmic Cabone för 699 euro + f
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 22:15Alternativ 1, med snabbkopplingar.
Alternativ 1, med snabbkopplingar.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 22:22Tar gärna emot motiveringar också 🙂
Min prylhjärna skriiiiiiker alterntiv 1 också 😛Sansade jag skriker alternativ 3 dock
Tar gärna emot motiveringar också 🙂
Min prylhjärna skriiiiiiker alterntiv 1 också 😛
Sansade jag skriker alternativ 3 dock
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 22:30För att du kommer att gilla upplevelsen. Det är väldigt stor skillnad mellan hjul i olika prisklasser.
En lekkamrat har kört ProLite-Ksyrium elite-Ksyrium ES-Cosmic Ultimate och är "chockad" över skillnaderna när han bytt upp sig.
För att du kommer att gilla upplevelsen. Det är väldigt stor skillnad mellan hjul i olika prisklasser.
En lekkamrat har kört ProLite-Ksyrium elite-Ksyrium ES-Cosmic Ultimate och är "chockad" över skillnaderna när han bytt upp sig.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 22:32Ok, det köper jag.
Men kommer skillnaden vara större än om jag går ifrån Shimano 105 till Sram RED?
Ok, det köper jag.
Men kommer skillnaden vara större än om jag går ifrån Shimano 105 till Sram RED?
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 22:34Det beror på om du gillar distinkta växlar, klonk.
Det beror på om du gillar distinkta växlar, klonk.
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 22:45Ut med språket, David.
Campagnolo
Ut med språket, David.
Campagnolo