Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 10:49Tub är enklare att byta, lite mer tid åt att "preppa". Inte för att det är särskilt komplicerat med däck o slang heller. Tub känns lite mer race dock, även om det kanske inte är det, och även om jag inte racar särkskilt mycket eller väl.
Tub är enklare att byta, lite mer tid åt att "preppa". Inte för att det är särskilt komplicerat med däck o slang heller. Tub känns lite mer race dock, även om det kanske inte är det, och även om jag inte racar särkskilt mycket eller väl.
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 11:15Högprofilshjul ger ingen positiv effekt i farter runt 30. Du ska upp runt 40 för att det skall vara någon mening med dem, förutom att det är snyggt såklart. Blåser det mycket där du bor är det mest bara besvärligt med högprofil. Köp ett par bra hjul med l
Högprofilshjul ger ingen positiv effekt i farter runt 30. Du ska upp runt 40 för att det skall vara någon mening med dem, förutom att det är snyggt såklart. Blåser det mycket där du bor är det mest bara besvärligt med högprofil. Köp ett par bra hjul med l
Quote from Berit Bengtson on 16 August 2011, 11:28Nja, det beror väl iofs på aerohjulet.
Men redan vid farter runt 20km/h gör bra aerohjul åtminstone en mätbar skillnad.
Men denna skillnad kanske inte märks förän vid farter över 40 km/h?
(Det beror iofs på hur känslig/noggrann/krävande man är om man märk
Nja, det beror väl iofs på aerohjulet.
Men redan vid farter runt 20km/h gör bra aerohjul åtminstone en mätbar skillnad.
Men denna skillnad kanske inte märks förän vid farter över 40 km/h?
(Det beror iofs på hur känslig/noggrann/krävande man är om man märk
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 11:43Inser såklart att man är mer vindkänslig med aero-hjul, kan dock inte säga att det blåser överdrivet mkt där jag cyklar. Och håller man sig till realistiska profiler, typ 40mm, och inte smaskar på med 60-80mm så borde man nog klara lite vindpustar också?
Inser såklart att man är mer vindkänslig med aero-hjul, kan dock inte säga att det blåser överdrivet mkt där jag cyklar. Och håller man sig till realistiska profiler, typ 40mm, och inte smaskar på med 60-80mm så borde man nog klara lite vindpustar också?
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 11:46Varför är kanttråd smidigare?
Varför är kanttråd smidigare?
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 11:56Tycker att detta ser väldigt smidigt ut!
http://www.youtube.com/watch?v=ac_QFWLiUDE&feature=related
Är tejp bökigare på något sätt? T.ex. när du vill ha bort tejpen helt och hållet och rengöra fälgen?
Tycker att detta ser väldigt smidigt ut!
Är tejp bökigare på något sätt? T.ex. när du vill ha bort tejpen helt och hållet och rengöra fälgen?
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 12:29Jag tror inte Du förstod mitt svar Patric.
Om man punkar på tävling och skall fixa det själv så spelar det inte så stor om det tar längre tid att byta en tub än att byta slang i ett kanttrådsdäck. Det är nog kört att komma ifatt ändå, om du inte istället
Jag tror inte Du förstod mitt svar Patric.
Om man punkar på tävling och skall fixa det själv så spelar det inte så stor om det tar längre tid att byta en tub än att byta slang i ett kanttrådsdäck. Det är nog kört att komma ifatt ändå, om du inte istället
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 12:36Tejp! Det är något man slår in paket med, inte fästa däcken med..
Tejp! Det är något man slår in paket med, inte fästa däcken med..
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 12:37Jodå, jag förstår nog vad du menade 🙂
Och ska man hålla på med klister, låta hjulen och däcken torka 24h mellan de olika lager med lim osv så blir det ju sjukt bökigt. Samtidigt så ser det väldigt smidigt ut med tejpen de kör med? Nästan enklare än att b
Jodå, jag förstår nog vad du menade 🙂
Och ska man hålla på med klister, låta hjulen och däcken torka 24h mellan de olika lager med lim osv så blir det ju sjukt bökigt. Samtidigt så ser det väldigt smidigt ut med tejpen de kör med? Nästan enklare än att b
Quote from Funbeat user on 16 August 2011, 12:37det går fortare att byta tub än att byta slang...
http://www.youtube.com/watch?v=Wu7oSEFiYdg&feature=related
reservdäcken man har med är tidigare använda. dvs har kvar lim och är sträckta.
det går fortare att byta tub än att byta slang...
reservdäcken man har med är tidigare använda. dvs har kvar lim och är sträckta.