Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUppgradera Hjul
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska cykla halvvättern, är det värd de tusen lapparna att uppgradera mina hjul till Ultegra WH-6700? (Har Shimano WH-R500 för tillfället)

Hur mycket tjänar man på uppgraderingen?

Nyfiken på seriösa svar jag med.
Skall cykla VR och byter ut mina Shimano RS10 mot Shimano RS80.
Vad vinner man på det, är det mätbart eller sitter det mest i huvudet?

Bytte mina WH-R500 till RS80 ifjol och skillnaden är enorm. Finns säkert massa bra termer, men grundkänslan man fick var att de svarade på ett helt annat sätt. Stabilare, snabbare och kraften gick rätt ner i backen liksom...

Båda är platta lopp där man med stor sannorlikhet kan hitta andra cyklister att åka ihop med, hjälpas åt att dra och ta vind. Då är skillnaden knappt märkbar. Har kört på cykel helt i kolfiber med högprofilhjul i kolfiber. Har även kört på stålracer med r

Köp tubhjul om ni ska köpa något för att köra lopp. Det är inte värt pengarna att byta till andra kanttrådshjul som är några tusen dyrare.
Det är säkert en liten skillnad men den är knappast värd priset.

Mou Mou, det skiljer sig mer än 200 gram och på hjul, så lär det märkas, ja. Ultegra var inte så hiskligt dyrt (du kan lägga ut nästan hur mycket som helst på hjul).

Man kan göra en medelmåttig cykel mycket bättre genom att skaffa bra hjul. Det påverkar

Fp. David ¤® påstod:
> Köp tubhjul om ni ska köpa något för att köra lopp.

Varför då om målet är att cykla snabbare på VR?

Generellt så är tubhjul 100-200g lättare/hjul (om allt annat är lika), men samtidigt blir då också rullmotståndet högre.
Såpass m

Behåll hjulen, men satsa på bra däck och slangar i stället (t+)

Ja, du refererar alltid till EN mekaniker. Ändå så kör den absoluta majoriteten av Cyklister med tubdäck.
Det är underligt att de inte väljer att "lätt" vinna med kanttrådsdäck.

En skillnad, som inte är intressant för den som cyklar VR, är att med tubdäck så behöver man inte stanna direkt när man får punka.
Man kan fortsätta tills servicebilen med hjul och hjulbytande mekaniker kommer ikapp.

Och är man tillräckligt när så kan ma