Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 22:34Olano 1995 i Duitama som jag besökte 1990.
Olano 1995 i Duitama som jag besökte 1990.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 03:00Johan Van Summeren hade inte mycket luft kvar när han gick i mål på Paris-Roubaix heller...
I övrigt orkar jag inte diskutera däcktyper. Vad gäller hjul så ÄR det väldigt mycket roligare att cykla på styva och välbyggda hjul. Jag kan inte bevisa att det
Johan Van Summeren hade inte mycket luft kvar när han gick i mål på Paris-Roubaix heller...
I övrigt orkar jag inte diskutera däcktyper. Vad gäller hjul så ÄR det väldigt mycket roligare att cykla på styva och välbyggda hjul. Jag kan inte bevisa att det
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 09:09lol, Oscar. Känslan är viktig, men smaken är som baken..
Jag kör liggcykel på grund av känslan, t.ex. att glida fram i 70 knyck 15 cm över marken eller att inte ha några domningar eller skavsår någonstans efter en 10-mila runda.
Sen kan jag sakna samhör
lol, Oscar. Känslan är viktig, men smaken är som baken..
Jag kör liggcykel på grund av känslan, t.ex. att glida fram i 70 knyck 15 cm över marken eller att inte ha några domningar eller skavsår någonstans efter en 10-mila runda.
Sen kan jag sakna samhör
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 09:23Jaha, Petter !
Du kör liggcykel, det förklarar en hel del .... 😉
Jaha, Petter !
Du kör liggcykel, det förklarar en hel del .... 😉
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 10:04Nisse. Det har jeg da vist lenge, men har ikke nevnt det for ikke å virke diskrimenerende. 😉
Nisse. Det har jeg da vist lenge, men har ikke nevnt det for ikke å virke diskrimenerende. 😉
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 10:39Jag vågar påstå att Cyklister inte har domnigar eller skavsår efter 10 mil. Det är trots allt en ganska vanlig dagsdos om man är med och leker.
Jag vågar påstå att Cyklister inte har domnigar eller skavsår efter 10 mil. Det är trots allt en ganska vanlig dagsdos om man är med och leker.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 12:2770 km/h på platten i 10 mil?
70 km/h på platten i 10 mil?
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 14:00Nejnej, 70km/t i nerförsbacke utan att trampa, för min del vill säga med okåpad cykel. Dom snabba grabbarna kör mycket snabbare än 70 på platten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hour_record#Hour_records_and_holders_.28Male.29Jag fick domningar efter 3 mil
Nejnej, 70km/t i nerförsbacke utan att trampa, för min del vill säga med okåpad cykel. Dom snabba grabbarna kör mycket snabbare än 70 på platten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hour_record#Hour_records_and_holders_.28Male.29
Jag fick domningar efter 3 mil
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 14:42Petter - om jag fattar statistiken rätt så är alltså timrekordet på bana 90 km/h..? Det kan ju inte vara möjligt!
Det måste vara högsta uppmätta hastighet på bana med "vanlig" cykel. Eller?
Petter - om jag fattar statistiken rätt så är alltså timrekordet på bana 90 km/h..? Det kan ju inte vara möjligt!
Det måste vara högsta uppmätta hastighet på bana med "vanlig" cykel. Eller?
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 15:06Det är ingen slump att alla fria cykelrekord (i princip) är slagna med liggcyklar.
Det är ingen slump att alla fria cykelrekord (i princip) är slagna med liggcyklar.