Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 15:15Det är ingen slump att det otroligt sakta med en liggcykel uppför eller utför.
Det är ingen slump att det otroligt sakta med en liggcykel uppför eller utför.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 15:15Skulle själv aldrig gå med på att bli intejpad i en sån bastu:
http://www.youtube.com/watch?v=jQwpGLCAMm4&feature=fvwrel
Skulle själv aldrig gå med på att bli intejpad i en sån bastu:
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 15:18Lite som http://www.youtube.com/watch?v=qmGEOyvhPic
3:40 in
Lite som http://www.youtube.com/watch?v=qmGEOyvhPic
3:40 in
Quote from Berit Bengtson on 3 May 2011, 15:22Är inte liggcykel en felaktig benämning?
Cykel är det inte och de allra flesta ligger inte i/på den.
Sitt-trampfordon är ju både mer lika verkligheten och den engelska benämningen.David:
Varför skulle sitt-trampfordon vara långsammare utför?
Är inte liggcykel en felaktig benämning?
Cykel är det inte och de allra flesta ligger inte i/på den.
Sitt-trampfordon är ju både mer lika verkligheten och den engelska benämningen.
David:
Varför skulle sitt-trampfordon vara långsammare utför?
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 15:24Uppför kanske, men utför? På platten är de hur som helst snabbast.
Läser man vad Wikipedia tycker är en cykel så uppfyller liggcyklar detta. Tror nog att lagbokens texter om cyklar gäller liggcyklar så då är det väl en cykel?
Man måste inte dela UCI:s a
Uppför kanske, men utför? På platten är de hur som helst snabbast.
Läser man vad Wikipedia tycker är en cykel så uppfyller liggcyklar detta. Tror nog att lagbokens texter om cyklar gäller liggcyklar så då är det väl en cykel?
Man måste inte dela UCI:s a
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 15:25De jag har sett har haft stora svårigheter att klara kurvor utför. De får nästan ha stödhjul.
De jag har sett har haft stora svårigheter att klara kurvor utför. De får nästan ha stödhjul.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 15:38Högsta hastighet är 132 komma nånting km/t på plattmark med liggcykel.
Intejpad i en bastu är nog en rätt bra beskrivning av situationen om man kör helkåpat. Sam Whittingham som både har världsrekord på 1 timme och högsta uppmätta hastighet kör med is i
Högsta hastighet är 132 komma nånting km/t på plattmark med liggcykel.
Intejpad i en bastu är nog en rätt bra beskrivning av situationen om man kör helkåpat. Sam Whittingham som både har världsrekord på 1 timme och högsta uppmätta hastighet kör med is i
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 15:41Parkinson
Parkinson
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 15:42Som sagt, de jag har sett i Norge o på Mallis var väldigt försiktiga genom kurvorna.
Som sagt, de jag har sett i Norge o på Mallis var väldigt försiktiga genom kurvorna.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 15:49Jag tycker inte kurvtagninge är något problem alls på min cykel i högre hastigheter, men det varierar säkert mellan olika modeller. Varierar säkert också från cyklist till cyklist.
En stor fördel är att pedalerna sitter högre upp på de flesta liggcyklar
Jag tycker inte kurvtagninge är något problem alls på min cykel i högre hastigheter, men det varierar säkert mellan olika modeller. Varierar säkert också från cyklist till cyklist.
En stor fördel är att pedalerna sitter högre upp på de flesta liggcyklar