Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelUppgradera Hjul
You need to log in to create posts and topics.

Om du funderar på att skaffa dyra hjul som ersättning för dina billiga hjul måste du köpa två uppsättningar, ett par dyra och ett par billiga, annars blir det dyrt.

Mja, idealet är väl att slita ut hjulen lagom till dess att man är intresserad av att köpa nya, dyra hjul nästa gång.

Att köpa ett par dyra hjul för att inte använda dem är för mig att slänga bort sina pengar.

Har själv ett par RS80 och köpte dem mkt därför att de fick bra kritik i många test (googla) bra value/money.
Tycker väl inte att detta är ett par "dyra" hjul på det sättet om man jämför med många andra utan upplever att du får bra mellanklass-hjul för pe

Man har ett par mindre dyra och mindre exklusiva hjul som man använder till vardags och träning i allmänhet.
Sen har man ett par grymma, dyra (gärna med tub) som man använder på motionslopp eller när man vill visa upp sig

Yes Andrew, då kommer kolfibern fram.

När det gäller fåekrade "instegshjul" av lägre kvalitet så brukar problemet vara att dessa blir ganska svajiga efter något/några års användning.
Med en uppgradering kan man gå åt lite olika håll:

1 satsa på ett par lättilättlätta finhjul med högprofilsfä

Ska man inte ha högprofil, bergshjul, pavéhjul och några uppsättningar träningshjul? Förutom hjul till vintercyklar och några reservhjul?

Absolut David! Det är väl då bara en fråga hur mycket man är involverad i detta som kallas cykling... Har än så länge långt ifrån allt jag absolut behöver! 🙂

Jag började bli orolig för att jag hade missat något.
Sedan finns det några dischjul till tempocykeln också.

R500 och RS10-hjulen hör till de simplaste och nästan vilka andra hjul som helst kommer att bli en förbättring.
(Utom då de lika simpa Mavic Aksium, Fulcrum 5 och 7 mfl likn)

Vilka RS80-hjul är det ni är intresserade av?
Det finns numer (åtminstone) både