Quote from Guest on 17 October 2008, 10:48Jag har i en del diskussioner beklagat mig dels över att jag springer så sakta (Och vems fel är det undrar jag? Någon måste ta ansvar för det här. Olle, kanske?) och dels över att jag får ont i vaderna.
Förra lördagen tog jag dessutom i så mycket att jag
Jag har i en del diskussioner beklagat mig dels över att jag springer så sakta (Och vems fel är det undrar jag? Någon måste ta ansvar för det här. Olle, kanske?) och dels över att jag får ont i vaderna.
Förra lördagen tog jag dessutom i så mycket att jag
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 10:58Ingmari: Har precis samma upplägg. Lugn grundträning för hela vintern tom feb just för att stärka leder, senor osv... samt bygga grundkondition. Det går väldigt snabbt att träna upp kondition i hjärta och muskler för att springa fort men leder, senor, ske
Ingmari: Har precis samma upplägg. Lugn grundträning för hela vintern tom feb just för att stärka leder, senor osv... samt bygga grundkondition. Det går väldigt snabbt att träna upp kondition i hjärta och muskler för att springa fort men leder, senor, ske
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 10:59Du springer ju 6:00 - 6:20-tempo, det är väl inte så himla långsamt?
Men om du vill skona dina ben så är det korta snabba steg som gäller. Vi hade en lång tråd om just stegfrekvens här http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=275601
Så om du i
Du springer ju 6:00 - 6:20-tempo, det är väl inte så himla långsamt?
Men om du vill skona dina ben så är det korta snabba steg som gäller. Vi hade en lång tråd om just stegfrekvens här http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=275601
Så om du i
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 11:00Jag tycker det låter sunt, strunta i tid och spring det som känns skönt!!! Det är inte meningen att det ska göra ont.
Mina problem med knäet kommer sig av en för snabb ökning av både distans och hastighet. Jag ville för mycket för snabbt helt enkelt. Gan
Jag tycker det låter sunt, strunta i tid och spring det som känns skönt!!! Det är inte meningen att det ska göra ont.
Mina problem med knäet kommer sig av en för snabb ökning av både distans och hastighet. Jag ville för mycket för snabbt helt enkelt. Gan
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 11:01Ja, vinterutmaningen kan ju bli en utmaning även i det avseendet - att inte ta i för mycket alltså! Det är ju snart dags igen. 🙂
Ja, vinterutmaningen kan ju bli en utmaning även i det avseendet - att inte ta i för mycket alltså! Det är ju snart dags igen. 🙂
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 11:05Tack för era tips och kommentarer. Jag ska kolla in den där diskussionen, för det där med stegfrekvens är något jag funderat en del på.
Så befriande den här insikten kändes, helt plötsligt. Nu skiter jag i tiden ett tag framöver. SM-spåret here I come. :
Tack för era tips och kommentarer. Jag ska kolla in den där diskussionen, för det där med stegfrekvens är något jag funderat en del på.
Så befriande den här insikten kändes, helt plötsligt. Nu skiter jag i tiden ett tag framöver. SM-spåret here I come. :
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 11:06Ja tävlingsdjävulen kan förstöra mycket. Men det gäller att hålla sig cool och försöka tänka långsiktigt istället för att prioritera en tillfälligt bra tid. (H)
Ja tävlingsdjävulen kan förstöra mycket. Men det gäller att hålla sig cool och försöka tänka långsiktigt istället för att prioritera en tillfälligt bra tid. (H)
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 11:37Lämna klockjävlen hemma ibland 🙂
Lämna klockjävlen hemma ibland 🙂
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 12:02Jag tycker det låter väldigt vettigt.
Jag vet att linement etc är ett omdiskuterat ämne på forumet men jag är en av dem som tycker att det hjälper mycket när man har lite skavanker.
Personligen gillar jag hästlinementet Radital, "ungdom på flaska"... 😉
Jag tycker det låter väldigt vettigt.
Jag vet att linement etc är ett omdiskuterat ämne på forumet men jag är en av dem som tycker att det hjälper mycket när man har lite skavanker.
Personligen gillar jag hästlinementet Radital, "ungdom på flaska"... 😉
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 12:51Hur mycket har du sprungit Ingmarie? Är det första året eller har du sprungit i flera år innan?
Om du sprungit i flera år så undrar jag om enda gången du verkligen ta i är under lopp och kroppen är ovan vid hög intensitet. Lopp är ju väldigt slitsamt fö
Hur mycket har du sprungit Ingmarie? Är det första året eller har du sprungit i flera år innan?
Om du sprungit i flera år så undrar jag om enda gången du verkligen ta i är under lopp och kroppen är ovan vid hög intensitet. Lopp är ju väldigt slitsamt fö