Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 20:50Jonas: Jag sprang med viss regelbundenhet på 80-talet och fram till mitten av 90-talet, men under de senaste tio åren (bortsett från i år alltså) har jag sprungit kanske sammanlagt fem gånger. Jag sprang aldrig året runt utan kanske ung april-september.
Jonas: Jag sprang med viss regelbundenhet på 80-talet och fram till mitten av 90-talet, men under de senaste tio åren (bortsett från i år alltså) har jag sprungit kanske sammanlagt fem gånger. Jag sprang aldrig året runt utan kanske ung april-september.
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 20:52Ingmari, fel fokus. Du ska springa längre, inte fortare!
Ingmari, fel fokus. Du ska springa längre, inte fortare!
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 20:55Men det är ju precis det som är min plan, Peter. Att springa lugnt men längre, alltså. Eller missförstod jag dig? 🙂
Fast i slutänden vill jag ju förstås kunna springa lite fortare. (H)
Men det är ju precis det som är min plan, Peter. Att springa lugnt men längre, alltså. Eller missförstod jag dig? 🙂
Fast i slutänden vill jag ju förstås kunna springa lite fortare. (H)
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 21:03Vill du springa längre så blir det just till att springa energisnål. Kort snabba vackra steg.
>Fast i slutänden vill jag ju förstås kunna springa lite fortare
Det kommer av sej själv sen, kommer du att märka.
Vill du springa längre så blir det just till att springa energisnål. Kort snabba vackra steg.
>Fast i slutänden vill jag ju förstås kunna springa lite fortare
Det kommer av sej själv sen, kommer du att märka.
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 21:08Peter och Lady Godiva: Jag tar fasta på era hoppfulla ord:
LG: Men det är skönt att läsa att du tänker ta det lilla lugna, då kommer snabbheten med tiden och kontinuiteten vare sig du vill det eller ej
P: Det kommer av sej själv sen, kommer du att märk
Peter och Lady Godiva: Jag tar fasta på era hoppfulla ord:
LG: Men det är skönt att läsa att du tänker ta det lilla lugna, då kommer snabbheten med tiden och kontinuiteten vare sig du vill det eller ej
P: Det kommer av sej själv sen, kommer du att märk
Quote from Urban Nilsson on 17 October 2008, 21:21Jag säger som andra för mig: Skynda långsamt. Löpning är en uthållighetssport på flera plan.
Bästa sättet att skynda på processen är dock backintervaller. Dessa skall dock utföras med måtta. Max ett pass i veckan.
Jag säger som andra för mig: Skynda långsamt. Löpning är en uthållighetssport på flera plan.
Bästa sättet att skynda på processen är dock backintervaller. Dessa skall dock utföras med måtta. Max ett pass i veckan.
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 21:46På dina framtida 15 km-rundor kommer du passera 10 km på en god bit under timmen och inte ens skänka det en tanke.
På dina framtida 15 km-rundor kommer du passera 10 km på en god bit under timmen och inte ens skänka det en tanke.
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 21:53Och den dagen det sker, Peter, då lovar jag att lite diskret meddela det här i löpningsgruppen.
Funbeat äger. (L)
Och den dagen det sker, Peter, då lovar jag att lite diskret meddela det här i löpningsgruppen.
Funbeat äger. (L)
Quote from Funbeat user on 17 October 2008, 22:05Ingmarie: OK, jag förstår. Trodde du hade sprungit de senaste åren fast med mindre ambition. Faktiskt så har du redan svaren då i ditt första inlägg. 🙂 Och backträning duger SM-spåret till. Kör på lugnt till våren och stärk dig.
Men att springa tävling
Ingmarie: OK, jag förstår. Trodde du hade sprungit de senaste åren fast med mindre ambition. Faktiskt så har du redan svaren då i ditt första inlägg. 🙂 Och backträning duger SM-spåret till. Kör på lugnt till våren och stärk dig.
Men att springa tävling