Quote from Guest on 11 February 2010, 08:53GV o SM 2010
Hej,
ska försöka bli av med "marathonoskulden" i Stockholm Marathon 2010.
Har lite funderingar angående att jag ska springa Göteborgsvarvet 2 veckor innan SM.Vågar jag mig på en full satsning på GV eller är risken alltför stor att jag g
GV o SM 2010
Hej,
ska försöka bli av med "marathonoskulden" i Stockholm Marathon 2010.
Har lite funderingar angående att jag ska springa Göteborgsvarvet 2 veckor innan SM.
Vågar jag mig på en full satsning på GV eller är risken alltför stor att jag g
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 09:03om man tittar på vad tabellen på marathon.se säger så skulle 1,25 på HM motsvara en kapacitet på 3.02 på maran. detta givet förstås givet att man är tränad för distansen. Sen finns det ju variabler som temperatur, vilket brukar vara vanskligt i stockholm.
om man tittar på vad tabellen på marathon.se säger så skulle 1,25 på HM motsvara en kapacitet på 3.02 på maran. detta givet förstås givet att man är tränad för distansen. Sen finns det ju variabler som temperatur, vilket brukar vara vanskligt i stockholm.
Quote from Lotta W on 11 February 2010, 09:10Mitt tips är att rikta in träningen mot Stockholm marathon. PB på Göteborgsvarvet blir ett effektmål. Om du sköter träningen rätt kommer du att ha grym fart då. Det kanske är lite kort med två veckor emellan men det kan fungera. Se bara till att trappa ne
Mitt tips är att rikta in träningen mot Stockholm marathon. PB på Göteborgsvarvet blir ett effektmål. Om du sköter träningen rätt kommer du att ha grym fart då. Det kanske är lite kort med två veckor emellan men det kan fungera. Se bara till att trappa ne
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 09:16Tack!
Det var inte rörigare än mina frågor iaf..;)Hade det varit 3 veckor mellan loppen så hade jag nog inte varit så skeptisk, men 2 känns lite tight även om jag brukar känna mig riktigt fräsch o göra bra resultat 1-2 veckor efter GV, men då pratar vi
Tack!
Det var inte rörigare än mina frågor iaf..;)
Hade det varit 3 veckor mellan loppen så hade jag nog inte varit så skeptisk, men 2 känns lite tight även om jag brukar känna mig riktigt fräsch o göra bra resultat 1-2 veckor efter GV, men då pratar vi
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 09:26Min erfarenhet är att så gott som samtliga lopp jag persat på har i stort sett varit jämna lopp. Jag tror att nyckeln är 2 hyggligt jämmna halvor. Det som är ett riktigt lotteri tror jag är att öppna lite fortare första halvan och sedan räkna med att man
Min erfarenhet är att så gott som samtliga lopp jag persat på har i stort sett varit jämna lopp. Jag tror att nyckeln är 2 hyggligt jämmna halvor. Det som är ett riktigt lotteri tror jag är att öppna lite fortare första halvan och sedan räkna med att man
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 09:34Jens:
Snabba svar: Tack!
Det med jämna halvor o min skepsis var mest att jag fått för mig att första halvan är betydligt mer lättlöpt än 2:a. Kanske inte är så och
dessutom måste ju känslan vara mycket skönare att(förhoppningsvis) känna sig fräsch när m
Jens:
Snabba svar: Tack!
Det med jämna halvor o min skepsis var mest att jag fått för mig att första halvan är betydligt mer lättlöpt än 2:a. Kanske inte är så och
dessutom måste ju känslan vara mycket skönare att(förhoppningsvis) känna sig fräsch när m
Quote from Lotta W on 11 February 2010, 09:39Ja, att hitta det perfekta tempot är inte lätt! Mitt senaste PB höll jag helt jämnt tempo (det kändes riktigt lätt!) första 32 km. Sedan kändes det som att det blev tvärtstopp och kilometertiderna ökade med 20s i ett slag. Av någon konstig anledning lycka
Ja, att hitta det perfekta tempot är inte lätt! Mitt senaste PB höll jag helt jämnt tempo (det kändes riktigt lätt!) första 32 km. Sedan kändes det som att det blev tvärtstopp och kilometertiderna ökade med 20s i ett slag. Av någon konstig anledning lycka
Quote from Lotta W on 11 February 2010, 09:41Det jag har upplevt de senaste åren på SM är att första halvan känns svalare än andra; det är först när man kommer ut på Djurgården som solen börjar ta ordentligt.
Det jag har upplevt de senaste åren på SM är att första halvan känns svalare än andra; det är först när man kommer ut på Djurgården som solen börjar ta ordentligt.
Quote from Funbeat user on 12 February 2010, 22:37Hur är det med den nya sträckningen då? Lättare 1:a halva eller vad tror ni?
Hur är det med den nya sträckningen då? Lättare 1:a halva eller vad tror ni?
Quote from Lotta W on 12 February 2010, 22:48Ah, jag visste inte att de hade ändrat den inför nästa år. Har ingen aning om hur den nya biten ser ut, men det är ett marathon så den andra halvan (eller sista femtedelen åtminstone!) är per definition jobbigast ;).
Ah, jag visste inte att de hade ändrat den inför nästa år. Har ingen aning om hur den nya biten ser ut, men det är ett marathon så den andra halvan (eller sista femtedelen åtminstone!) är per definition jobbigast ;).