Quote from Guest on 27 June 2008, 21:25Hej!
Ny här 🙂 Jag har kommit igång att träna löpning igen efter en lång tids uppehåll. Mitt mål är nu att springa Midnattsloppet om en 8 veckor. Tips på optimal träning och uppladdning någon? Tack!! 🙂
/Fd ngt rostig gymnast...
Hej!
Ny här 🙂 Jag har kommit igång att träna löpning igen efter en lång tids uppehåll. Mitt mål är nu att springa Midnattsloppet om en 8 veckor. Tips på optimal träning och uppladdning någon? Tack!! 🙂
/Fd ngt rostig gymnast...
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 21:35vad roligt at t du ska springa midnightsloppet , du kan ju träna lite på löpband om du träna på gym ?
vad roligt at t du ska springa midnightsloppet , du kan ju träna lite på löpband om du träna på gym ?
Quote from Torbjörn Karlsson on 27 June 2008, 21:45Springa ute i mörker verkar bra annars.
Springa ute i mörker verkar bra annars.
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 21:48Åh va kul. Jag ska också springa midnattsloppet. Siktar på under timmen och tappar jag några kg till innan dess så ska det fan inte vara omöjligt att banta ner milen 4min.
Åh va kul. Jag ska också springa midnattsloppet. Siktar på under timmen och tappar jag några kg till innan dess så ska det fan inte vara omöjligt att banta ner milen 4min.
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 21:54lycka till på midnightsloppen :=9 jag kan inte springa längre pga min fot ,har blivit opererad 2 ggr
lycka till på midnightsloppen :=9 jag kan inte springa längre pga min fot ,har blivit opererad 2 ggr
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 22:06jag befinner mig i samma situation som du. jag gör såhär:
tis:5km
fre: 6 km
fre: 7 km
fre: 8 km
fre: 9 km
fre: 10 km
kan det vara nått?
jag har dock bara provat om jag palla milen en gång... kunde inte hålla mig 🙂
jag befinner mig i samma situation som du. jag gör såhär:
fre: 6 km
fre: 7 km
fre: 8 km
fre: 9 km
fre: 10 km
kan det vara nått?
jag har dock bara provat om jag palla milen en gång... kunde inte hålla mig 🙂
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 22:52Du säjer att du har hållit uppe ett tag, hur länge är det.
Som all träning så är väl variationerna viktigt, börja med att variera dig med lite längre tid (30-45 min) med lite gåvila om det blir jobbigt, kortare men snabbare (20-30 min) och som intervall
Du säjer att du har hållit uppe ett tag, hur länge är det.
Som all träning så är väl variationerna viktigt, börja med att variera dig med lite längre tid (30-45 min) med lite gåvila om det blir jobbigt, kortare men snabbare (20-30 min) och som intervall
Quote from Funbeat user on 27 June 2008, 23:10Alright tack för alla svar 🙂
Nu siktar jag på att jogga 3 ggr/vecka, runt 6 km varje gång. Men rundan jag joggar är väldigt backig... Borde kanske öka till 7 el 8 km snart?
Alright tack för alla svar 🙂
Nu siktar jag på att jogga 3 ggr/vecka, runt 6 km varje gång. Men rundan jag joggar är väldigt backig... Borde kanske öka till 7 el 8 km snart?
Quote from Funbeat user on 28 June 2008, 11:31anna lena ,lycka till med joggingen 🙂 hoppas de går bra
anna lena ,lycka till med joggingen 🙂 hoppas de går bra
Quote from Funbeat user on 28 June 2008, 18:03Distans är tämligen ointressant. Det är tiden som är det viktigast. D.v.s. den tid som du är ute och springer. Lägg upp en schema med tider istället för distansen så kommer också resultaten att komma. Som en del redan tidigare har sagt är det variation so
Distans är tämligen ointressant. Det är tiden som är det viktigast. D.v.s. den tid som du är ute och springer. Lägg upp en schema med tider istället för distansen så kommer också resultaten att komma. Som en del redan tidigare har sagt är det variation so