Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Dom har ju lagt om spåret i år en del, och jag är lite nyfiken på om ni andra har nån koll på hur den skiljer sej tidsmässigt från tidigare år. Själv har jag långsammare tider i år, men jag är i rejält sämre form så jag har svårt att avgöra.

Att jag vill

Banan är korta efter omläggningen, får den till mellan 14.6-14.8km på garmin 305. Tidsmässigt tycker jag det känns som gamla bansträckningen. Tyclker mer det beror på hur pass blött det är. I onsdags kväll var det vatten till fotknölarna på fältet men i ö

Jag har fått knappt 15,2 km på min Garmin 305 i år. Känner några till som mätt upp ungefär samma distans. Tror att första deltävlingen var lite kortare, sedan ändrades banan(?)

Min nya Polar RCX5 mäter den till 14.98km men har ju ingen motsvarande info från i fjol.

Märkligt, beror nog mer på noggrannhet och inställningar på olika GPS:er då.
Jag har fått 14.62km och 14.62km i april men tror banan ändrats flera gånger efter det. Fick 14.82km i onsdags alla på en garmin 305. Ska prova igen med min nya 910xt och sätta G

Banan är nästan säkert drygt 15,2 km nu (notera att första deltävlingen/arna i år dock inte hade nya svängen på milspåret på 8:e km, den ger +500m!). Det innebär att banan är c:a 300-400 m längre nu än ifjol.

Ja ca 3-400 meter längre än ifjol (och de två första deltävlingarna i år) stämmer rätt bra. Runt 15,2 km. GPS-mätning i skogen funkar sällan bra.

Förutom längden, är banan mer eller mindre kuperad? Visst är det en backe runt ca 10 km som man nu får som uppförbacke istället för nedför? Tycker ni som sprungit där mycket att banan förändrats mycket i just kupering?

Har i år endast sprungit utanför t

Jämfört med DT1 i år var DT7 500 m längre (den nya delen på åttonde längs milspåret tillkom).

Men DT1 (och förstås övriga DT i år) har också kortats på två ställen jämfört med ifjol, med c:a 180 m totalt. C:a 40 m runt branta backen som nu går uppför, sa

Upprepar lite ödmjukt ursprungsfrågan: Har nån koll på tiderna? Sven, du som har blykoll på varje meter, har inte du jämförbara tider?