Quote from Guest on 11 August 2008, 13:13Hej
Sprang lätta 5:an i Ursvik igår men fick det till 5,3km på min ipod. Den brukar vara ganska exakt annars. Är det någon som har koll på de exakta distanserna på spåren i Ursvik?
Mvh
Mats
Hej
Sprang lätta 5:an i Ursvik igår men fick det till 5,3km på min ipod. Den brukar vara ganska exakt annars. Är det någon som har koll på de exakta distanserna på spåren i Ursvik?
Mvh
Mats
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 13:23Beror på hur exakt du vill vara.
Gula femman cirka 4.8, gröna 10 cirka 9.8, Extreme cirka 14.8.
Beroende på hur rakt du springer. Du kan kolla min träning, alla mått kommer från GF 305
De lätta spåren har jag aldrig provat.
Beror på hur exakt du vill vara.
Gula femman cirka 4.8, gröna 10 cirka 9.8, Extreme cirka 14.8.
Beroende på hur rakt du springer. Du kan kolla min träning, alla mått kommer från GF 305
De lätta spåren har jag aldrig provat.
Quote from Funbeat user on 11 August 2008, 16:09Hälsningar från ALA på www.puls.se:
"Med Mäthjul I Ursvik!"
Ledig, löpvilodag. Vad gör man? Jo, köper ett mäthjul på Jula (var annars?) och traskar runt lite i Ursvik... Resultat (kortaste väg i kurvorna) :
U5
KM__ ACKU
0,99 0,99
0,98 1,97
0,94 2,91
0
Hälsningar från ALA på http://www.puls.se:
"Med Mäthjul I Ursvik!"
Ledig, löpvilodag. Vad gör man? Jo, köper ett mäthjul på Jula (var annars?) och traskar runt lite i Ursvik... Resultat (kortaste väg i kurvorna) :
U5
KM__ ACKU
0,99 0,99
0,98 1,97
0,94 2,91
0
Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 11:22Tack för era svar!
Frida, vet du om det är lätta eller tuffa 5:an som är mätt i ditt inlägg?
/Mats
Tack för era svar!
Frida, vet du om det är lätta eller tuffa 5:an som är mätt i ditt inlägg?
/Mats
Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 15:28Mats: det är den "vanliga femman" som ALA har mätt, dvs inte den som kallas "lätta femman".
Mats: det är den "vanliga femman" som ALA har mätt, dvs inte den som kallas "lätta femman".
Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 17:00Känns inte som iPoden är vidare exakt heller va? Den har ju varken GPS eller Polars teknik med accelerometer?
Känns inte som iPoden är vidare exakt heller va? Den har ju varken GPS eller Polars teknik med accelerometer?
Quote from Funbeat user on 12 August 2008, 20:26Idag mätte jag Ursviksfemman med min Garmin 305. Till skillnad från ALA mätte jag snarare ytterkurva, eftersom det pågick en Xtremetävling och jag ville inte vara ivägen för deras bästa spår. Resultat:
1 km = 0,99
2 km = 1,00
3 km = 0,95
4 km = 0,99
5 km
Idag mätte jag Ursviksfemman med min Garmin 305. Till skillnad från ALA mätte jag snarare ytterkurva, eftersom det pågick en Xtremetävling och jag ville inte vara ivägen för deras bästa spår. Resultat:
1 km = 0,99
2 km = 1,00
3 km = 0,95
4 km = 0,99
5 km
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 09:12Intressant artikel:
http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=326Det borde alltså kunna bli ganska exakt med ipod men antingen har jag misslyckats med kalibreringen eller så är lätta femman 5,3km.
Jag ska kalibrera om och testa igen.
/mats
Intressant artikel:
http://www.marathon.se/news/article.cfm?ThemeId=326
Det borde alltså kunna bli ganska exakt med ipod men antingen har jag misslyckats med kalibreringen eller så är lätta femman 5,3km.
Jag ska kalibrera om och testa igen.
/mats
Quote from Funbeat user on 13 August 2008, 09:32Jag skulle kunna tänka mig att lätta femman är mer än 5km. För första gången jag sprang den var 1996 då min 9-årige son skulle visa att han visst orkade springa en mil. Då gick slutet av banan rakt genom hästhagen, nu går man runt den via elljusspåret. En
Jag skulle kunna tänka mig att lätta femman är mer än 5km. För första gången jag sprang den var 1996 då min 9-årige son skulle visa att han visst orkade springa en mil. Då gick slutet av banan rakt genom hästhagen, nu går man runt den via elljusspåret. En
Quote from Elias Engqvist on 13 August 2008, 10:10Så du tror att din känsla är bättre än ett mäthjul och en gpsklocka???
Snacka om självförtroende!
Så du tror att din känsla är bättre än ett mäthjul och en gpsklocka???
Snacka om självförtroende!