Quote from Guest on 14 March 2011, 18:11Jag gav mig på Åre extreme challenge ifjol i tron att jag skulle stendö under paddel, cykel eller uppförslöpningen till Åreskutans topp. Ack så fel. Däremot 9 km och nära 1000 fallhöjdsmeter utförslöpning var det hittills värsta denna kropp gått igenom al
Jag gav mig på Åre extreme challenge ifjol i tron att jag skulle stendö under paddel, cykel eller uppförslöpningen till Åreskutans topp. Ack så fel. Däremot 9 km och nära 1000 fallhöjdsmeter utförslöpning var det hittills värsta denna kropp gått igenom al
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 18:21Träna baklängeslöpning om problemen är väl stora.
Denna teknik är väldigt bra i speciellt brant NEDFÖR.Ser löjligt ut och de andra kutar förbi.
De tar slut medans du kan fortsätta.
Skrattar bäst som skrattar sist.Annat tips.
Leta upp mjukast möjliga u
Träna baklängeslöpning om problemen är väl stora.
Denna teknik är väldigt bra i speciellt brant NEDFÖR.
Ser löjligt ut och de andra kutar förbi.
De tar slut medans du kan fortsätta.
Skrattar bäst som skrattar sist.
Annat tips.
Leta upp mjukast möjliga u
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 18:28Enklast lösningen är väl att träna utförslöpning?
Spring utför och gå uppför.
Har själv aldrig märkt av att någon del av benen tar slut före någon annan, men då springer jag ganska kuperade spår till vardags. Jag avskyr flacka asfaltsbanor när det komme
Enklast lösningen är väl att träna utförslöpning?
Spring utför och gå uppför.
Har själv aldrig märkt av att någon del av benen tar slut före någon annan, men då springer jag ganska kuperade spår till vardags. Jag avskyr flacka asfaltsbanor när det komme
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 18:33Det är viktigt att våga släppa på och att minimera stötarna. Det går till en viss lutning att ha nytta av att springa med en fint hjulsteg och få med sig kraft i tangentriktningen. Jag vet löpare som kör korta intervallset utför för att få upp styrka i at
Det är viktigt att våga släppa på och att minimera stötarna. Det går till en viss lutning att ha nytta av att springa med en fint hjulsteg och få med sig kraft i tangentriktningen. Jag vet löpare som kör korta intervallset utför för att få upp styrka i at
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 18:38För ca. 20 år sedan var jag ganska duktig på alplopp.
Upp och ned.Tränade mest uppförslöpning och försökte slappna av nedåt.
Fick efterföljare då det var lite pinsamt att svensken som knappt
hade styrfart nedför kom före i resultatlistan.Nedför är s
För ca. 20 år sedan var jag ganska duktig på alplopp.
Upp och ned.
Tränade mest uppförslöpning och försökte slappna av nedåt.
Fick efterföljare då det var lite pinsamt att svensken som knappt
hade styrfart nedför kom före i resultatlistan.
Nedför är s
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 20:17Ja, det låter lite konstigt, men det är verkligen skitjobbigt när det blir mycket av det. Har fått för mig att det borde gå att träna de musklerna ganska effektivt på gym.
Men nu hatar jag att gymma, så jag kör på baklängeslöpningen. Ska man springa ner
Ja, det låter lite konstigt, men det är verkligen skitjobbigt när det blir mycket av det. Har fått för mig att det borde gå att träna de musklerna ganska effektivt på gym.
Men nu hatar jag att gymma, så jag kör på baklängeslöpningen. Ska man springa ner
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 21:14Johan D: Jag har sprungit några fjällmaror och upplevt precis det du beskriver. Problemet uppstår vanligtvis inte på normalt kuperade spår eller under ett så omtalat kuperat lopp som Lidingöloppet. Det är först i bergs- eller fjällterräng jag har blivit t
Johan D: Jag har sprungit några fjällmaror och upplevt precis det du beskriver. Problemet uppstår vanligtvis inte på normalt kuperade spår eller under ett så omtalat kuperat lopp som Lidingöloppet. Det är först i bergs- eller fjällterräng jag har blivit t
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 22:28Springa baklänges nedför - Genialt! Hade jag rådfrågat K-G så hade jag nog inte behövt bryta RBT-maran i Hammarbbacken i slutet av förra året. Då tog mina, fram till detta tillfälle, okända "bromsmuskler" i benen helt slut under nedförslöpningen.
Springa baklänges nedför - Genialt! Hade jag rådfrågat K-G så hade jag nog inte behövt bryta RBT-maran i Hammarbbacken i slutet av förra året. Då tog mina, fram till detta tillfälle, okända "bromsmuskler" i benen helt slut under nedförslöpningen.
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 22:45Teknik: Träna på att spring avslappnat utför. Rak kropp svagt lutad framåt och våga låta kroppen flyta nedför. Höften framskjuten något, vilket kan underlättas om armbågen flyttas lite bakåt. Tänk dig ett resårband som sitter fast på toppen av huvudet och
Teknik: Träna på att spring avslappnat utför. Rak kropp svagt lutad framåt och våga låta kroppen flyta nedför. Höften framskjuten något, vilket kan underlättas om armbågen flyttas lite bakåt. Tänk dig ett resårband som sitter fast på toppen av huvudet och
Quote from Funbeat user on 14 March 2011, 22:54Jag hade tränat massor i slalombacken innan tävlingen men jag hade inte sprungit 20 ggr upp och nedför vid ett och samma tillfälle och jag hade inte heller bromsat mig ned på nysnö. Det var muskler bakom knät (i knävecket) och baksidan av vaden som tog sl
Jag hade tränat massor i slalombacken innan tävlingen men jag hade inte sprungit 20 ggr upp och nedför vid ett och samma tillfälle och jag hade inte heller bromsat mig ned på nysnö. Det var muskler bakom knät (i knävecket) och baksidan av vaden som tog sl